منطقه آزاد ماکو

سناریوی تسهیل تجارت و سرمایه گذاری در بزرگترین منطقه آزاد کشور

سناریوی تسهیل تجارت و سرمایه گذاری در بزرگترین منطقه آزاد کشور
کدخبر : 57063

منطقه آزاد ماکو به عنوان جوان ترین و در عین حال بزرگترین منطقه آزاد کشور شاهد دستاوردهای قابل توجهی در زمینه تسهیل تجارت ، سرمایه گذاری و توسعه متوازن است؛ توسعه ای این منطقه را به عنوان دروازه اروپا و جایگاه امن برای سرمایه گذاری،‌ در مسیر بالندگی اقتصادی قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حضور پرشور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران، دیدارهای مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گفت و گو درخصوص تبادل اطلاعات به منظور معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد، فرصتی را برای تبیین جایگاه این مناطق بخصوص منطقه آزاد ماکو در رشد و توسعه اقتصاد ملی و منطقه ایجاد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ از غربی ترین منطقه آزاد کشور در شرقی ترین استان ایران اسلامی حضور یافتیم تا ضمن تبیین فرصت های سرمایه گذاری ماکو به فعالان اقتصادی مشهد مقدس،‌ اعلام کنیم که با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد این منطقه ، ماکو با ارزش افزوده ترین نقطه برای ایجاد دهکده لجستیک و تبدیل شدن به قطب جذب و توزیع کالا بواسطه اتصال کریدورهای  شرق – غرب و شمال – جنوب می باشد.

حسین گروسی افزود: کریدور بین‌المللی منطقه آزاد ماکو و مرز بازرگان، مسیری با صرفه اقتصادی بالا برای حمل‌ونقل کالا و افراد به سوی اروپا و از مرز پلدشت به کشورهای حوزه قفقاز است.

وی اضافه کرد: موقعیت استثنایی در حمل و نقل و ترانزیت کالا بواسطه اتصال به بازارهای اروپا و آسیای میانه (از شمال به جمهوری ترکیه، از شرق با مرز آبی ارس به جمهوری خود مختار نخجوان)، شاهراه ارتباطی ترانزیت کالاهای کشورهای آسیای میانه و اروپا (مهمترین شاخص تجارت جهانی)، همجواری با ارمنستان و منطقه قفقاز و گلوگاه کریدور زمینی شمال و جنوب (رقیب کانال سوئز درخشکی) و نقطه اتصال آسیا و اروپا، انجام عمده مبادلات و آمد وشدهای تجاری و سیاسی بین ایران و روسیه و اروپا از این محور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دومین روز از برگزاری نمایشگاه علاوه بر دیدار با سرمایه گذاران داخلی  با فعالان اقتصادی افغانستانی نیز دیدار و گفتگو کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: