در بازدید وزیرکار عراق از نمایشگاه مناطق آزاد در مشهد عنوان شد:

علاقمندی عراق برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با ایران

علاقمندی عراق برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با ایران
کدخبر : 57128

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید وزیرکار کشور عراق از نمایشگاه مناطق آزاد مشهد از آغاز مطالعات راه‌اندازی نخستین منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و عراق خبرداد.

 مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه بازدید وزیر کار عراق از نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در نمایشگاه‌ بین المللی مشهد گفت: نخست وزیر عراق منطقه‌ای را در استان «واسط»  عراق در نزدیکی مرز مهران برای ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و  عراق در نظر گرفته است که مطالعات آن در حال انجام است.

حجت الله عبدالملکی افزود: نخستین منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و عراق تا پایان سال وارد مرحله عملیاتی می شود.

عبدالملکی گفت: در دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، 700 بسته سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی آماده و عرضه شده است که تعدادی از سرمایه گذاران در بازدید از این نمایشگاه نسبت به سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز تمایل کردند.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران عراقی نیز علاقه‌مند هستند هم برای تامین نیازمندی‌های خودشان و هم برای توسعه تجارت کشورشان از طریق عبور از ایران و دستیابی به اقیانوس هند و آب‌های آزاد از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران کالا‌های خود را به سایر نقاط صادر کنند.

جاسم صابر احمد الاسدی، وزیر کار کشور عراق در بازدید از غرفه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با برشمردن قابلیت‌های منحصربه فرد برخی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران برای سرمایه گذاری در این مناطق ابراز تمایل کرد.

دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از 27 تا 30 تیر 1402 از ساعت 15 تا 20 در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: