مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

اجرای طرح هوشمندسازی شبکه آب در قشم / 30 هزار مشترک آب از خدمات شرکت بهره مند می شوند

اجرای طرح هوشمندسازی شبکه آب در قشم / 30 هزار مشترک آب از خدمات شرکت بهره مند می شوند
کدخبر : 57219

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم از مشخص شدن پیمانکار برای اجرای طرح هوشمندسازی شبکه آب در شهر قشم با اعتبار 450 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شهرام داوری در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره قشم اظهار کرد: با اجرای طرح هوشمندسازی شبکه آب، قشم پس از مشهد، نیشابور، بیرجند و زنجان تبدیل به پنجمین شهر کشور در این زمینه می شود.

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته و همراهی خوب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم معادل 70 درصد از اعتبار اجرایی طرح هوشمندسازی شبکه آب قشم با استفاده از تسهیلات پیش بینی شده در صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت عملی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نهاد ریاست جمهوری تامین خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم، در حال حاضر آب مورد نیاز 23 هزار مشترک در شهر قشم و 7 هزار مشترک در روستاهای طولا، حمیری، کابلی، دفاری و تورگان و مسکن مهر طولا (مجموعا 30 هزار مشترک) توسط خدمات آبرسانی شرکت آب، برق و تاسیسات قشم بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته سند راهبردی آب و برق قشم تا پایان مردادماه سال جاری نهایی شده و آماده اجرا می شود.

داوری با بیان اینکه وظیفه تامین آب در محدوده منطقه آزاد قشم با شرکت آب و برق و تاسیسات است، افزود: براساس شرح وظایف تعیین شده از سوی دولت، آبرسانی در منطقه ویژه اقتصادی قشم که عمده روستاها از مرکز تا غرب جزیره قشم را شامل می شود و همچنین شهر درگهان (با وجود قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد قشم) با آبفای هرمزگان است.

وی با بیان اینکه 270 کیلومتر شبکه آبرسانی در شهر قشم وجود دارد، اضافه کرد: 40 درصد از شبکه آبرسانی شهر قشم مربوط به بافت قدیم و بخش هایی از شهرک های سام و زال، الهیه، نریمان و نقاطی از گلستان فرسوده بوده و به مرور برای تعمیر و جایگزینی آنها اقدام می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در ادامه افزود: در حال حاضر 95 درصد مناطق شهری تحت پوشش تامین آب به صورت شبانه روزی است و 48 درصد فضای شهر قشم (110 کیلومتر) نیز به شبکه فاضلاب شهری متصل می باشد.

داوری درباره اقدامات این شرکت از ابتدای 1402 نیز، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 1643 متر شبکه آب در شهر قشم و روستاهای تابعه آن احداث شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 18 درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری همچنین 644 هزار و 800 مترمکعب پساب توسط تصفیه خانه های فاضلاب شهر قشم تولید شده است که که نسبت سال گذشته افزایش 13 درصدی داشته و از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم ادامه داد: احداث خط انتقال آب از شرکت قشم مولد به مخازن ذخیره شهر درگهان به طول 16 کیلومتر، از دیگر طرح های این شرکت است که با اجرای آن امکان تامین روزانه تا 10 هزار مترمکعب آب از شرکت قشم مولد فراهم خواهد شد.

داوری در ادامه طرح تهیه و مونتاژ آب شیرین کن پنج هزار مترمکعبی در سایت آب و برق و تاسیسات قشم را با توجه به افزایش جمعیت این شهر و نیاز مبرم به افزایش تولید آب شرب با هزینه 500 میلیارد ریال از دیگر طرح های در دست اقدام دانست که اجرای آن موجب افزایش 25 درصدی تولید آب می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: