مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار عنوان کرد:

فعال‌سازی کریدور شرق ثروت چند میلیارد دلاری برای کشور ایجاد می‌کند

فعال‌سازی کریدور شرق ثروت چند میلیارد دلاری برای کشور ایجاد می‌کند
کدخبر : 57372

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار گفت: کریدور شمال ـ جنوب یا کریدور شرق که خاستگاه آن از بندر چابهار شروع می‌شود ثروت چند میلیارد دلاری برای کشور از محل ترانزیت و لجستیک به همراه دارد که یک کار هوشمند، علمی و درست در حوزه زیرساخت‌های آن باید انجام و پس کرانه برای این حجم از ترانزیت فراهم شود.

امیر مقدم اظهارکرد: چابهار در استان سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت‌های بالقوه بسیار، کاستی های زیادی در توسعه یافتگی دارد که بالفعل کردن این ظرفیت ها و تولید ثروت نیازمند تلاش وافر است.

مقدم بیان کرد: منطقه آزاد چابهار 82 هزار هکتار وسعت دارد که 33 روستا و شهر چابهار را به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در اختیار دارد، این منطقه از 2 اسکله سازمان یافته در بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری برخوردار است.

وی گفت: 80 تا 90 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد چابهار تعریف شده و اکنون در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: از دانش و توانایی پیمانکاران ایرانی در مراحل طراحی، مدیریت و اجرای طرح‌های عمرانی چابهار بهره گرفته شده، این طرح‌ها به توسعه یافتگی در حوزه زیرساخت‌های این منطقه ختم می شود که باید بسته های فرهنگی و اجتماعی در کنار آن وجود داشته باشد.

مقدم بیان کرد: این در حالی است که مردم ساحل نشین چابهار انتظار دارند که این منطقه را خوب و باشکوه متناسب با انتظارات از آن بسازیم.

وی ادامه داد: بر اساس طرح جامعی که در منطقه چابهار تعریف شده، صنایع سنگین و متوسط، صنایع گردشگری، مسکونی و اقامتی قرار گرفته‌اند تا بتوان با بهره‌گیری از قوانین مترقی، به سرعت به سمت آن مدینه فاضله و رنج گشایی از گنج پنهان چابهار حرکت کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به بازتعریف ماموریت‌ها و راهبردها و سیاست گذاری‌ها در منطقه آزاد چابهار گفت: ماموریت ما این است که چابهار را به یک منطقه تجاری ـ صنعتی و ترانزیتی تبدیل کنیم و از جاذبه های گردشگری فراوانی که در آن وجود دارد به عنوان یک مکمل توسعه یافتگی تجاری بهره گیریم تا به عنوان یک قطب گردشگری معرفی شود.

مقدم اظهار کرد: طرح‌های خوبی هم در جهت محرومیت زدایی چابهار نیز انجام گرفته که از جمله آن آبرسانی به روستای «تیس»، تامین آب آشامیدنی برای منطقه مرزی ریمدان و رساندن آب از طریق خط انتقالی به طول 54 کیلومتر به مرز است که بیش از 14 پارچه آبادی را از آب بهداشتی و پایدار بهره مند می کند.

وی گفت: در این راستا طرح‌هایی برای توسعه یافتگی اسکله «تیس» و افزایش خدمات ورزشی و اجتماعی در آنها، ایجاد استادیوم کریکت و دهکده ورزشی «پیل‌بند» نیز در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم اجرای همه طرح‌ها تا 2 سال و نیم آینده به اتمام برسد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: