صبا فولاد خلیج‌‌‌فارس

صبا فولاد خلیج فارس؛ صاحب چهارمین دیتاسنتر فولادی

صبا فولاد خلیج فارس؛ صاحب چهارمین دیتاسنتر فولادی
کدخبر : 57391

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت صبا فولاد خلیج‌‌‌فارس با بیان اینکه این مجموعه به لحاظ مکانیزه بودن و استفاده از بسترهای مبتنی بر اتوماسیون در جمع بهترین‌‌‌هاست، گفت: صبا فولاد مجموعه‌‌‌ای رو به رشد است. از همین رو حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز سعی کرده است تمام بسترهایی را که برای مکانیزه کردن ارائه انواع خدمات لازم است فراهم کند.

به گزارش  روابط‌عمومی شرکت صبا فولاد خلیج‌‌‌فارس، مقداد بنام، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت صبا فولاد خلیج‌‌‌فارس در این باره گفت: در همین راستا پروژه‌‌‌های مختلفی را در یک‌سال اخیر تعریف کردیم. از خردادماه ۱۴۰۱، ۳۲عنوان پروژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات طرح شد که به‌‌‌صورت میانگین در هرماه ۲/ ۳پروژه و هر ۱۰روز یک‌پروژه آغاز شد. خوشبختانه تا پایان سال گذشته ۸۷‌درصد پروژه‌‌‌ها محقق شد. چند پروژه‌‌‌ به دلیل عدم‌تامین منابع مالی به سال ۱۴۰۲ کشیده شد که توانستیم تا اواسط خردادماه آنها را نیز تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: ازآنجا‌‌‌که صبا فولاد خلیج‌‌‌فارس در حال رشد و نیازمند بستر اطلاعاتی مناسبی بود، یکی از مهم‌ترین پروژه‌‌‌هایی که می‌‌‌توانم اشاره‌‌‌کنم راه‌‌‌اندازی دیتاسنتر (Data Center) این مجموعه بود. اولین پروژه‌‌‌ای که با کمک همکارانم در صبا فولاد خلیج‌‌‌فارس آغاز شد. این مجموعه فولادی در دوره‌‌‌های قبل از حضور بنده، مدیران IT بسیار توانمندی داشته و این باعث شده بود که بتواند در بحث IT جایگاه خوبی را به دست آورد. همین نکته نیز موجب شد در ادامه کار بتوانم تکمیل‌‌‌کننده راه آنها باشم؛ تا آنجا که توانستیم دیتاسنتر بسیار مجهزی راه‌‌‌اندازی کنیم. درواقع اگر در بین مجموعه‌‌‌های فولادی‌‌‌ها ارزیابی صورت گیرد، بدون شک چهارمین دیتاسنتر فولادی کشور در صبا فولاد خلیج‌‌‌فارس است که بستر ارتباطی مجموعه را در تهران و استان هرمزگان فراهم می‌کند و به‌‌‌صورت پایدار در سطح فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه سرویس را انجام می‌دهد.

او گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه‌‌‌ای است که عملا یک‌سری برنامه را شما از قبل پیش‌بینی می‌‌‌کنید و در جهت تحقق آنها گام برمی‌‌‌دارید. حال آنچه حقیقت دارد این است که گام‌‌‌به‌‌‌گام پیش رفتن با تکنولوژی روز دنیا، اتفاقات محتمل و مسائل امنیتی که مخصوصا در کشور ما وجود دارد و باید حواسمان به این موارد باشد، ما را به سمت امنیت اطلاعات سوق می‌دهد. از ابتدای سال ۱۴۰۲ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌های ما بحث امنیت اطلاعات بود که براساس آخرین استانداردهای دنیا و دستورالعمل‌‌‌هایی که از نهادهای بالادستی صادر می‌شود و همین‌طور آنچه به‌‌‌عنوان سیاست‌‌‌های امنیت اطلاعات و ارتباطات در سطح صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد و برای ما ارسال می‌شود ما فعالیت‌‌‌هایی را در این زمینه شروع و چند پروژه بزرگ را تعریف کردیم.

از پروژه‌‌‌هایی که در سطح کلان تعریف‌‌‌شده می‌‌‌توان به پروژه دوربین‌‌‌های مداربسته در سطح کارخانه و دفتر مرکزی شرکت صبا فولاد خلیج‌‌‌فارس اشاره کرد. برای اجرای این مهم از پیشرفته‌‌‌ترین تجهیزات و تکنولوژی بومی استفاده می‌شود. درواقع از فناوری‌‌‌های نوین بومی‌سازی‌شده در سطح کشور بهره خواهیم برد.

او ادامه داد: گام بعدی در بحث استقرار سیستم‌های اطلاعات مدیریت است. نرم‌‌‌افزار مربوطه این پروژه، سال گذشته انتخاب شد و مراحل اداری و قراردادی را گذراند. از ابتدای سال ۱۴۰۲ بحث استقرار سیستم‌های اطلاعاتی را شروع کردیم. ستون فقرات هر مجموعه‌‌‌ای بحث نرم‌‌‌افزار مدیریتی است تا مدیریت بتواند تمام ریسک‌‌‌های موجود را بررسی و بحران‌ها را مدیریت کند. همچنین گزارش‌‌‌ واحدها را به‌سهولت دریافت کند. استقرار صحیح این سیستم یکپارچه اطلاعات مدیریت که در سطح استانداردهای ERP به آن نگاه شده است، یکی از پروژه‌‌‌های شاخص مجموعه صبا فولاد است؛ چراکه نقطه عطفی است که به‌‌‌عنوان برگ برنده و رقابتی با دیگر مجموعه‌‌‌های فولادی به دفتر فعالیت‌‌‌های صبا فولاد اضافه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: