آستانه روز ملی اهدای خون؛

مرکز انتقال خون بافق افتتاح می‌شود

مرکز انتقال خون بافق افتتاح می‌شود
کدخبر : 57462

مدیر واحد HSE سنگ آهن مرکزی بافق از راه اندازی مرکز ثابت انتقال خون در این شهرستان در آستانه روز ملی اهدای خون (نهم مرداد ماه) در راستای مسئولیت اجتماعی این واحد معدنی خبر داد.

«حامد فتاحی» ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش درخواست‌های مردم بافق مبنی بر ایجاد مرکز انتقال خون، مکاتباتی با مدیر کل انتقال خون استان صورت گرفت و از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ پایگاه موقت خونگیری در بهداری آهن‌شهر شروع به کار کرد اما استقبال زیاد مردم به خصوص بانوان بافقی به علت نبود امکانات لازم برای خونگیری آنان، داشتن یک مرکز ثابت خون را ضروری ساخت.

وی همکاری مدیر عامل شرکت و عمل به مسئولیت اجتماعی در کنار مأموریت سازمانی سنگ آهن مرکزی را دو نیروی محرک برای پیگیری ایجاد مرکز ثابت انتقال خون در این شهرستان دانست و افزود: یکی از مهمترین اهداف ما در انتقال خون، فرهنگ سازی به منظور ترویج فرهنگ اهدای خون است و برای دستیابی به این هدف، تمام سعی خود را به کار بسته‌ایم تا شرایط ، امکانات و تجهیزات مناسبی را برای ایجاد این مرکز فراهم کنیم.

فتاحی اضافه کرد: از مزیت‌های افتتاح این مرکز ثابت خونگیری، پایش مستمر خون مراجعه کنندگان و نیز شناسایی گروه‌های خونی نادری است که می‌تواند به ذخایر این گروه‌های خونی در بانک خون استان کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: