منطقه آزاد ماکو

تدوین نقشه راه تجاری میان ایران و ترکیه با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ماکو

تدوین نقشه راه تجاری میان ایران و ترکیه با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ماکو
کدخبر : 57768

نشست میز ملی ترکیه به منظور تدوین نقشه راه تجاری میان دو کشور با هدف ۵ برابر نمودن مبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور طی ۴ سال آینده با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، در این جلسه که با حضور حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در آینده نزدیک به منظور توسعه همکاری های تجاری بین دوکشور برای تدوین نقشه راه تجاری میان دو کشور با هدف ۵ برابر نمودن مبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور طی ۴ سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین  ایجاد سازوکاری برای تولید و صادرات مشترک بین ایران و ترکیه  به کشورهای ثالث  و نیز پیگیریهای لازم جهت احیاء بازارچه مرزی ساری سو از دیگر موضوعات این جلسه بود.

مساعدت لازم برای ایجاد امکان بهره مندی تولیدکنندگان ایرانی از گواهیهای بین المللی استاندارد و کیفیت محصول از طریق خدمات شرکتهای مستقر در ترکیه توسط طرف ترک ایجاد ساز و کار داوری و حل و فصل اختلافات تجاری شرکتها و بازرگانان دو کشور با مشارکت اتاقهای بازرگانی دو کشور از دیگرموضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

مذاکره و انعقاد تفاهم نامه میان انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و اتحادیه پیمانکاران ترک تهیه نقشه راه برای توسعه همکاریهای دو کشور در حوزه خدمات فنی و مهندسی و همکاری مشترک در خصوص انتقال تکنولوژی و تولید ماشین آلات حفاری معدن در ایران از دیگر مواردی بود که در نشست میز ملی ترکیه مطرح شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: