مدیر محصولات سرد فولاد مبارکه خبر داد:

تحقق اهداف فولاد مبارکه با اجرای تعمیرات اساسی خط تاندم نورد سرد فولاد مبارکه

تحقق اهداف فولاد مبارکه با اجرای تعمیرات اساسی خط تاندم نورد سرد فولاد مبارکه
کدخبر : 57777

مدیر محصولات سرد فولاد مبارکه گفت: در پی اجرای موفقیت‌آمیز شات‌دان سالانه و به‌روزرسانی سیستم‌های اتوماسیون خط تاندم‌میل نورد سرد فولاد مبارکه گام بلندی در راستای به‌روزرسانی این خط تولید و بهبود کیفی محصولات تولیدی برای صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی برداشته شد.

به گزارش  ایراسین، پس از انجام این عملیات تعمیراتی کم‌نظیر مصاحبه ای با محسن استکی، مدیر محصولات سرد و مرتضی اکبری، رئیس واحد تاندم‌میل نورد سرد فولاد مبارکه، پیرامون جزئیات اجرای این عملیات تعمیراتی بزرگ صورت گرفته است که در زیر ماحصل آن را می‌خوانید:

استفاده از تخصص و ظرفیت‌های داخلی در تعمیرات و نوسازی خط تاندم

محسن استکی، مدیر محصولات سرد گفت: خط تاندم‌میل به‌عنوان مهم‌ترین خط نورد سرد کشور و اصلی‌ترین تأمین‌کننده نیاز صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی، نقش استراتژیکی در صنعت فولاد کشور ایفا می‌کند؛ به همین دلیل طی سال‌های گذشته انجام به‌روزرسانی در این واحد با خطرات فراوانی مواجه بود؛ بنابراین بعد از گذشت حدود ۱۸ سال از زمان راه‌اندازی تا کنون، با برنامه‌ریزی مدون و تدوین طرح گام‌به‌گام به‌روزرسانی قسمت‌های مختلف واحد، نخستین طرح توسعه در حوزه برق و اتوماسیون خط مطابق با نقشه راه تنظیم‌شده، از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ تیرماه، با موفقیت انجام شد.

در این فعالیت تعمیراتی بزرگ، به‌طورکلی اقدامات انجام‌شده را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد که عبارت‌اند از: فعالیت‌های حجیم و زمان‌بر؛ فعالیت‌های حجیم و حساس؛ تغییرات موردنیاز و اساسی در بخش طراحی ماشین و به‌روزرسانی‌های تجهیزات که توسط کارکنان ناحیه و شرکت‌های داخلی انجام شد.

به‌روزرسانی بخش برق و اتوماسیون و انجام تعمیرات سالانه خط تاندم به‌طور هم‌زمان

مرتضی اکبری، رئیس واحد تاندم‌میل اظهار داشت: علاوه بر به‌روزرسانی انجام‌شده در قسمت برق و اتوماسیون، به‌طور هم‌زمان شات‌دان سالانه خط با پیش‌بینی حدود ۲۱۰۰۰ نفر ساعت درخواست کار و استاندارد برنامه‌ریزی و اجرا شد. فعالیت‌های گروه برق و اتوماسیون نیز به میزان ۳۵۰۰ نفر ساعت انجام گردید که از مهم‌ترین فعالیت این گروه می‌توان به این موارد اشاره کرد: تعویض کلیه MCهای اصلی خط؛ اجرای تعمیرات اساسی موتورهای اصلی نورد به میزان ۲۱۰۰نفر ساعت؛ اجرای استانداردهای سالانه مربوط به گروه‌های مختلف کاری.

وی افزود: از حدود ۲۱۰۰۰ نفر ساعت فعالیت برنامه‌ریزی‌شده، ۹۰۰۰ نفر ساعت فعالیت مربوط به گروه مکانیک و هیدرولیک بود که از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش می‌توان به تعویض مجموعه لوپ‌کارها و تعویض لِولِر ورودی و تجهیزات خروجی واحد اشاره کرد که با توجه به حساسیت تولید و زمان‌بر بودن این دو فعالیت، تعویض آن‌ها پس از چند سال اتفاق افتاد. همچنین انجام ۵۰۰۰ نفر ساعت استانداردهای سالانه نظافت صنعتی به‌ویژه در نقاط غیرقابل دسترس و انجام عملیات فلشینگ سیستم‌های خنک‌کاری نورد واحد و تعویض و ساخت امولسیون جدید به میزان ۱۱۰۰ نفر ساعت ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده در گروه تولید بوده است.

انجام عملیات تعمیراتی و نوسازی بدون حادثه ایمنی

علی‌رغم حجم عظیم درخواست کارها، محدودیت زمانی و تداخل کاری اغلب فعالیت‌ها، خوشبختانه تعمیرات سالانه تیرماه ۱۴۰۲ و تمامی برنامه‌های موردنظر آن با نظارت کامل واحد HSE مرکز و حضور مؤثر کارشناسان ایمنی نورد سرد با رعایت کامل استانداردهای ایمنی و بدون حادثه فردی و تجهیزاتی با موفقیت به پایان رسید.

رضایت بهره‌برداری از انجام تعمیرات اساسی و به‌روزرسانی خط

ایمان دوستی، سرپرست تعمیرات واحد بیان کرد: به شکرانه خداوند، عملیات تعمیرات و به‌روزرسانی بخش اتوماسیون با موفقیت و رضایت کامل بهره‌بردار انجام شد. مهم‌ترین اقدامات در این حوزه عبارت‌اند از: تعویض گاری لوپ‌کار بالا و پایین؛ تعویض فریم متحرک استیرینگ بریدل شماره ۳؛ تعویض کاست فایو رول لولر؛ تعویض سیلندر اپندر؛ تعویض ریل‌های کویل کار خروجی؛ تعمیر اسکرودان های پایین؛ تعویض سیلندر ماشین جوش لیزری؛ اصلاح بیس دمینگ‌های بین قفسه ۹؛ تعویض خار اسکرودان؛ تعویض دو عدد ترانس ۶۳ کیلوولت؛ تعویض کلید ۶۳ کیلوولت خط تاندم (TM۱/۲)؛ اورهال موتورهای اصلی نورد؛ تعویض رله‌های ۶۳ کیلوولت تاندم؛ تعویض تابلوهای MCC؛ تعویض PLC های خط تاندم؛ بهینه‌سازی تابلو هواساز v۷۱؛ تعویض لوله ارتباطی آب سرویس و تعویض رادیاتور هواساز اصلی اتاق برق خروجی؛ شست‌وشوی کریدر فاگ اگزاست و تخلیه آن؛ رفع نشت زیر قفسه‌ها؛ انجام استانداردها سالانه کل خط؛ اجرای پروژه زیباسازی و رنگ‌آمیزی واحد.

مرتضی اکبری رئیس واحد تاندم‌میل در پایان از حمایت‌های معاونت‌های بهره‌برداری و طرح و توسعه، مدیریت‌های ارشد تولید و خدمات فنی و پشتیبانی، همکاری مدیریت و کارکنان تولید و توسعه ناحیه سرد نورد سرد، خدمات عمومی و امور رفاهی و زحمات پیمانکاران و همکاران در کلیه گروه‌های تعمیراتی و نظافت صنعتی، حفاظت فیزیکی و شرکت ایریسا که برای انجام موفقیت‌آمیز شات‌دان سالانه واحد تاندم‌میل صمیمانه تلاش کردند، تشکر و قدردانی نمود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: