شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور

مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه کنسانتره ۲ میلیون تنی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور

مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه کنسانتره ۲ میلیون تنی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور
کدخبر : 57918

عملیات اجرایی پروژه بزرگترین کارخانه کنسانتره غرب کشور به همت شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با حضور استاندار کردستان آغاز شد.

معدن گلالی در ۱۱ کیلومتری سه راهی جاده سنقر واقع شده و براساس اکتشافات انجام شده ذخیره قطعی این معدن ۱۸ میلیون تن است.

سنگ آهن مورد نیاز واحد تولید کنسانتره گلالی توسط این معدن تامین می‌شود که برای تولید ۲ میلیون تن کنسانتره در این واحد نیاز به چهار میلیون تن سنگ آهن است.

هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث واحد تولید کنسانتره گلالی سرمایه گذاری انجام می‌شود و با بهره برداری از آن هم برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و یک هزارو ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

مدیرکل صنعت و معدن کردستان با اشاره به اینکه شرکت معدنی و صنعتی صبا نور در زمینه زنجیره فولاد در کردستان سرمایه گذاری کرده است، اظهار کرد: سال ۱۳۷۲ مجوز اکتشاف در معدن گەلالی قروه صادر شده است.

بختیار خلیقی اضافه کرد: سال ۱۳۹۶ هم بحث اکتشاف در حین استخراج این معدن انجام شد و ذخیره قطعی آن هم به ۱۸ میلیون تن رسیده است.

او با اشاره به اینکه مجوز تاسیس این کارخانه کنسانتره در سال ۱۴۰۰ صادر شد، افزود: امیدواریم این واحد در ۲۷ ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل صنعت و معدن کردستان میزان سرمایه گذاری در این واحد معدنی را ۲۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آنرا ۲۰۰ نفر خواند و گفت: با بهره برداری از این واحد کنسانتره شاهد شکوفایی صنایع معدنی قروه خواهیم بود.

سرمایه گذاری افزون بر ۴۰۰ میلیون یورو در صنعت فولاد کردستان

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه معادن و فلزات ایران هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: توسط این شرکت سه پروژه سرمایه گذاری در استان کردستان را در حال اجرا دارد که یکی از آنها پروژه آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۱.۶ میلیون تن و سرمایه گذاری افزون بر ۱۳۰ میلیون یورو است که ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اردشیر سعدمحمدی ادامه داد: پروژه فولاد قروه با ظرفیت ۱.۱ میلیون تن و سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی از دیگر پروژه های ما در استان است که قرارداد اجرای آن به زودی نهایی می شود.

او ادامه داد: ایجاد کارخانه کنسانتره ۲ میلیون تنی گلالی قروه هم از دیگر پروژه های در حال اجرای شرکت صبانور است و امید می رود تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: