شرکت فولاد آلیاژی ایران

پیام مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار

 پیام مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار
کدخبر : 57931

روز خبرنگار فرصت مغتنمی است تا از کوشش مردان و زنانی تشکر شود که با قلم خویش می توانند تاثیرات ماندگار و عمیقی را بر جامعه بگذارند.

امروز جامعه ما به دلایل مختلفی از جمله تلاطم های اقتصادی بیش از هر زمان دیگری نیازمند دمیدن روح امید در آن است و چه کسی شایسته تر از خبرنگار که به جهت داشتن توانایی نوشتن و انعکاس اخبار و رویدادها بتواند بازنمایی مناسبی از وقایع داشته باشد و تزریق کننده امید در جامعه باشد. امید و امیدآفرینی می توانند قطب نمای حرکت های سازنده هر انسان صاحب قلم به خصوص خبرنگار باشد.

اطلاع رسانی شفاف و صادقانه و البته با سرعت و دقت لازم و انعکاس به موقع اخبار و رویدادها و توجه به ابعاد مختلف یک خبر و ارائه تحلیل های گوناگون به جامعه، نسبت به آنچه از طرف خبرگزاری ها روزانه منتشر می شود می تواند نقش راهبری را به خبرنگاران اعطا کند و شایسته است تا این نقش به بهترین شیوه ممکن در جهت امید آفرینی باشد.

بخش صنعت همانند دیگر بخش های جامعه نیز به حضور و بروز خبرنگاران احتیاج دارد و اتفاقا این بخش می تواند نقش مهمی در تهیه و ارائه خوراک های لازم رسانه ای با روحِ امید آفرینی باشد. امروز خوشبختانه در بخش صنعت به ویژه صنعت فولاد سازی اتفاقات خوشایندی در حال بروز و ظهور هستند که شاید جامعه نسبت به آن ها کمتر مطلع باشد و خبرنگاران فعال در عرصه صنعت می توانند این خلا اطلاعاتی را برای جامعه پر کنند.

توجه بیش از پیشِ صاحبان صنایع بزرگ به ویژه در بخش فولاد به موضوعات محیط زیست و هزینه کردهای بالا برای کاهش آلودگی های مختلف و همچنین توجه بیشتر به معیشت کارکنان و هزینه کردن برای افزایش ضریب ایمنی محیط کار و همچنین ارتقاء بخش های پژوهشی برای افزایش کیفیت محصولات، تنها بخشی از موضوعاتی هستند که هرکدام به نوبه خود می توانند برای جامعه امید بخش باشند و خبرنگاران به جهت نوع کار و نوع نگاه جامعی که به موضوعات دارند شایسته ترین افراد برای برقراری ارتباط دوسویه مابین صنایع و جامعه هستند و البیته صاحبان صنایع نیز باید خبرنگاران را مشاوران امین خود بدانند و اطلاعات دقیق و البته شفافی به آنان ارائه دهند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهید بزرگوار محمود صارمی که روز هفدهم مرداد ماه به مناسبت سالروز شهادت او به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است این روز را خدمت همه فعالان عرصۀ خبر و اطلاع رسانی تبریک می گویم و امیدوارم با حفظ حریم های اخلاقی و گسترش ارزش های اسلامی بتوانیم دِینِ خود را نسبت به همه شهدای اهل قلم و اندیشه ادا کنیم.

✍️ محمد کمال زاده

مدیرعامل

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: