مدیرعامل بانک رفاه کارگران اعلام کرد؛

پرداخت ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان

پرداخت ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان
کدخبر : 58354

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات تکلیفی بانک رفاه ۷۹۴ هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۶۷ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی و بدون ضامن پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اسماعیل للـه‌گانی  به مناسبت سالگرد تاسیس این بانک گزارشی از اقدامات این بانک طی سال گذشته و امسال در زمینه پرداخت تسهیلات، مشارکت در تامین مالی طرح‌های زیربنایی و حمایت از بازنشستگان را ارائه کرد.

وی درباره اقدامات بانک رفاه طی امسال و سال گذشته، اظهارداشت: انعقاد قرارداد عاملیت تسهیلات ارزی با صندوق توسعه ملی به میزان ۳۰۰ میلیون دلار، صدور انواع اوراق مرابحه به میزان ۵۳ هزار میلیارد ریال و صدور انواع گواهی سپرده مدت‌دار خاص ۳۹ هزار میلیارد ریال در سال جاری که برای اولین بار در شبکه بانکی انجام می‌شود.

مدیرعامل بانک رفاه توضیح داد: بانک رفاه در سه بخش عمده در زمینه تولید فعالیت می‌کند، نخست اینکه ابزاری را طراحی کردیم به عنوان انتشار اوراق گواهی سپرده خاص که منابع را از سطح جامعه برای پروژه‌هایی که نیاز به تامین مالی دارد جمع آوری کنیم و در این راستا پرونده پروژه‌های نیازمند تامین مالی به ارزش ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تکمیل شده و در حال ارسال به بانک مرکزی است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با استانداری‌ها و ائمه جمعه سه استان هرمزگان، خوزستان و بوشهر داشتیم مقرر شد با انتشار اوراق منابع سرگردان در سطح این استان‌ها را جمع‌آوری کنیم و به پروژه‌های اشتغالزا و ارزآور اختصاص دهیم.

لله گانی با بیان اینکه پس از اجرای آزمایشی طرح در سه استان، این طرح به سراسر کشور تعمیم داده می‌شود، افزود: این اوراق به صورت علی الحساب اصل و سود آن توسط بانک تضمین می‌شود و در پایان پروژه و سودآوری آن، بانک کارمزد خود را برمی‌دارد و مانده سود به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: بانک به عنوان نماینده سپرده‌گذاران وارد پروژه می‌شود و بسیاری از طرح‌های اقتصادی و زیربنایی کشور از این طریق تامین مالی می‌شود.

پرداخت ۱۰۱ میلیارد ریالی اوراق گام

مدیرعامل بانک رفاه درباره دیگر اقدامات این بانک بیان کرد: صدور اوراق گام از دیگر اقدامات بانک رفاه است که بانک مرکزی صدور حدود ۱۲۶ هزار میلیارد ریال اوراق را برای این بانک مصوب کرده که از این میزان ۱۰۱ هزار میلیارد ریال اوراق در بانک صادر شده است و این اوراق مورد تاکید بانک مرکزی است و زنجیره ارزش واحدهای تولیدی را افزایش می‌دهد.

مشارکت در طرح‌های زیربنایی و مقابله با خشکی

وی درباره دیگر اقدامات بانک رفاه گفت: مشارکت در تامین مالی طرح‌های آب‌رسانی به میزان ۱۷ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال، مشارکت در تامین مالی طرح‌های راه‌سازی و بهسازی جاده‌ها به مبلغ ۱۹ هزار میلیارد ریال، مشارکت در احداث مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به مبلغ ۲۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال که به طور عمده در مناطق محروم است.

به گفته لله گانی مشارکت در کنسرسیوم‌های بانکی به مبلغ ۱۷ هزار میلیارد ریالی در رابطه با طرح‌های زیربنایی کشور همچون آب‌رسانی و جاده‌ای و پرداخت تسهیلات برای حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی به مبلغ ۳۰۳ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال از دیگر اقدامات بانک رفاه کارگران است.

وی افزود: مصوب نمودن ضمانت نامه‌های بانکی به رقم ۲۰۳ هزار میلیارد ریال،‌ گشایش اعتباری اسنادی داخلی که به طور عمده در بخش تولید است برابر ۲۱۵ هزار میلیارد ریال، عاملیات و انتشار اوراق گام برای سازمان تامین اجتماعی که برای نخستین بار است که انجام می‌شود به میزان ۶۲ هزار میلیارد ریال، پذیرش رکن ضامن در انواع اوراق در بخش‌های تولیدی از جمله ذوب آهن اصفهان حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

۸۰۰ هزار فقره تسهیلات بازنشستگان

مدیرعامل بانک رفاه گفت: در بانک رفاه علاوه بر تسهیلات تکلیفی که برعهده بانک است امسال ۲۵۶ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان امسال تامین اجتماعی پرداخت شده است و از ابتدای طرح حدود ۷۹۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۶۷ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده است و این تسهیلات به صورت الکترونیکی و بدون ضامن انجام شده است.

وی با بیان اینکه بانک رفاه تسهیلات تکلیفی نیز داشته است، گفت: سال گذشته ۴۰ هزار و ۶۹۷ فقره به مبلغ ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و در پنج ماه امسال نیز ۱۳ هزار و ۵۹۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۷ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال پرداخت شده است و سهمیه‌ای که بانک مرکزی برای ما تعیین کرده به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

لله گانی اضافه کرد: سهمیه بانک رفاه در بخش تسهیلات ازدواج سال گذشته ۷۵ هزار میلیارد ریال بود و برای امسال ۹۰ هزار میلیارد ریال است و تا کنون ۳۰ هزار میلیارد ریال از مبلغ تعیین شده پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک رفاه اظهار داشت: در بحث فرزندآوری سال گذشته ۵۲ هزار و ۲۱۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و امسال نیز در پنج ماه نخست ۱۲ هزار و ۹۲۷ فقره به مبلغ ۷ هزار و ۴۶۹ میلیار ریال پرداخت شده است و سهمیه بانک رفاه در سال جاری برابر ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: سایر تسهیلات تکلیفی که سال گذشته از سوی بانک پرداخت شد می‌توان به تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۶ هزار فقره به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال، سازمان بهزیستی نزدیک ۶ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۵ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال است. در بحث مشاغل خانگی وزارت تعاون ۱۵ هزار و ۸۶۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۹ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال، اشتغال‌هایی که توسط استانداری‌ها معرفی می‌شود برابر ۳ هزار و ۶۷۲ فقره به مبلغ ۳ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

لله گانی گفت: وام ودیعه مسکن که مورد تاکید دولت هم بود بانک رفاه ۲۴ هزار و ۳۳۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال اعطا کرد و در بحث مسکن شهدا، جانبازان و آزادگان ۱ هزار و ۹۲۸ فقره وام به میزان ۵ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و در مقوله مسکن روستایی سه هزار و ۳۴۴ فقره به مبلغ ۱ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بانک رفاه تلاش دارد امسال تسهیلات تکلیفی که از سوی بانک مرکزی تعیین شده را به صورت کامل پرداخت کند و به شعب تاکید کردیم که سختگیری نکنند و با کمترین ضامن و شرایط سهل و آسان تسهیلات پرداخت کنند و آمارها نیز نشان می‌دهد که کوتاهی انجام نشده و اگر موردی هم باشد رسیدگی می‌کنیم.

سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین بدهکار بانک رفاه، تسویه کرد

مدیرعامل بانک رفاه گفت: بانک رفاه خیلی بدهکار کلان بانکی ندارد و بزرگ‌ترین بدهکار ما سازمان تامین اجتماعی بود که ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه به وسیله تهاتر شرکت‌هایی که دولت به سازمان اجتماعی واگذار شده براساس مصوبه سران قوا در اختیار بانک رفاه قرار گرفت و کل بدهی سازمان تامین اجتماعی از این طریق تسویه شد.

وی تاکید کرد: براین اساس بانک رفاه دیگر بدهکار کلان دیگری ندارد و در این بانک میزان مطالبات نسبت به تسهیلات ۲.۳ درصد است و این رقم ناچیزی است که با پیگیری همکاران و رعایت بهداشت پرونده‌ها کمک می‌کند که بدهکار کلان نداشته باشیم

راه‌اندازی سامانه بتا برای خرید اقساطی بازنشستگان

لله گانی گفت: یکی دیگر از اقدامات بانک رفاه برای بازنشستگان تامین اجتماعی راه‌اندازی سامانه‌ای به نام بتا است که در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد و بازنشستگان می‌تواند به صورت اقساطی از ۶ هزار فروشگاه سراسر کشور کالای خود را تهیه کنند. از ابتدای امسال تا کنون (۲۵ مردادماه) یک میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی از این سامانه خریداری کردند.

افزایش سرمایه ۶۶۰ هزار میلیارد ریالی بانک رفاه

وی با اشاره به بهبود سرمایه بانک رفاه گفت: در بانک رفاه افزایش سرمایه خوبی اتفاق افتاد و سرمایه آن از ۲۳ هزار میلیارد ریال به ۱۹۲ هزار میلیارد ریال و سپس به ۶۶۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم یکی از بالاترین سرمایه در شبکه بانکی است و نسبت کفایت سرمایه بانک بهبود یافت و این افزایش سرمایه به شاخص‌های سلامت بانک کمک کرد.

مدیرعامل بانک رفاه گفت: سودآوری بانک رفاه از ۵۰ هزار میلیارد ریال به ۱۷۶ هزار میلیارد ریال رسید و این بانک رشد ۳۳۰ درصدی در سودآوری داشت و این رقم بیانگر رشد بالای سودآوری در این بانک است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به میزان سودآوری بانک در مجمع، تلاش می‌کنیم این سودآوری و افزایش سرمایه داشته باشیم و دوباره افزایش سرمایه بانک انجام شود چرا که این افزایش سرمایه کمک می‌کند خدمات‌رسانی بهتری داشته باشیم.

احداث بیمارستان و احداث واحد تولیدی

لله گانی در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد: بانک رفاه در بخش در احداث چهار بیمارستان و یک مرکز جراحی و خدمات پزشکی با اعتبار ۷ هزار میلیارد ریال و منابع ارزی ۹ میلیون یورو مشارکت داشت.

وی افزود: در حوزه حمایت از تولید نیز اقدامات موثری انجام شد که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری از پنج واحد تولیدی صنعتی با اعتبار نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال توسط بانک اشاره کرد همچنین بزرگ‌ترین و مهمترین تصفیه خانه کشور در شهر مشهد توسط بانک رفاه انجام شد.

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بازنشستگان

مدیرعامل بانک رفاه گفت: بانک رفاه قراردادی با سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از بازنشستگان منعقد کرده که براساس آن تا پایان امسال تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

راه‌اندازی سامانه فرارفاه (افتتاح حساب غیرحضوری مشتریان)، تولید پنل‌های خورشیدی با همکاری بسیج مستضعفان و راه‌اندازی زنجیره تامین شرکت‌ها از دیگر اقدامات بانک رفاه در سال‌های اخیر بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: