منطقه آزاد ماکو

ماکو، چهار راه تجارت جهانی در اقتصاد فرامرزی

ماکو، چهار راه تجارت جهانی در اقتصاد فرامرزی
کدخبر : 58362

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ماکو به عنوان چهارراه ارتباطی شرق آسیا به اروپا و کریدور شمال به جنوب نقش ویژه ای در تحقق اقتصاد فرامرزی دارد گفت: همکاری خوبی بین اقلیم کردستان عراق و منطقه آزاد ماکو شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌حسین گروسی به اتفاق حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه در دیدار با کمال مسلم وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان عراق به پتانسیل های منطقه آزاد ماکوبرای سرمایه گذاری افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم،  تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه به عنوان رویکرد مهم دیپلماسی قرار گرفته لذا از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می شود.

وی  با اشاره به ظرفیت بالای بازارهای منطقه و کشورهای همسایه با منطقه آزاد ماکو برای توسعه تجارت اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو که از ظرفیت‌های ترانزیتی، صنعتی، تولیدی، معدن، کشاورزی و گردشگری برجسته‌ای برخوردار است، بیش از گذشته در جذب سرمایه گذاری خارجی و روند صادرات حضور یافته و توان صادراتی خود را افزایش خواهد داد.

وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مراودات اقتصادی با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت همراه اقلیم کردستان عراق بوده و ما معتقدیم که ایران یک کشور پیشرفته است که در مسیر توسعه قرار دارد.

کمال مسلم از اعلام آمادگی اقلیم برای توسعه هرگونه همکاری مشترک در زمینه اقتصادی خبر داد و گفت:‌ می توانیم از ظرفیت های جمهوری اسلامی به نفع اقلیم کردستان عراق  استفاده کنیم.

گفتنی است: نمایشگاه بین المللی گردشگری سلیمانیه عراق با حضور فعال مناطق آزاد ایران در این نمایشگاه امروز به پایان رسید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: