پتروشیمی صدف

حضور پررنگ پتروشیمی صدف در بازارهای جهانی

حضور پررنگ پتروشیمی صدف در بازارهای جهانی
کدخبر : 58923

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس از افتتاح پروژه پتروشیمی صدف خلیج فارس در پایان سال جاری خبر داد و گفت: با راه اندازی این مجتمع، بخشی از خوراک پتروشیمی که به صورت خام صادر می شد، تبدیل می شود به محصول با ارزش افزوده بالاتر می شود و علاوه بر تامین نیاز داخل، زمینه حضور پررنگ پتروشیمی صدف در بازارهای جهانی را فراهم می کند.

 حسن نشان زاده در گفتگو با یک رسانه محلی استان بوشهر عنوان کرد: صدف یکی از واحدهای پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات است. محصول نهایی آن لاستیک مصنوعی خواهد بود که از آنچه پیش از این در ایران تولید می شد، متفاوت است؛ یک محصول امولسیونی با کیفیت‌تر و متفاوت از مدل‌های قبلی.

وی در خصوص تامین خوراک پتروشیمی صدف خلیج فارس اظهار کرد: خوراک پتروشیمی صدف از پتروشیمی‌های جم و پارس تامین می‌شود. از نظر سرمایه گذاری نیز تاکنون ۱۴۰ میلیون یورو و ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

معاون هلدینگ خلیج فارس پیشرفت پروژه صدف را ۸۸ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان سال به حول و قوه الهی افتتاحیه این مجتمع را خواهیم داشت. پتروشیمی صدف خلیج فارس علاوه بر تامین بخشی از خوراک کارخانجات داخلی، توسعه زنجیره ارزش محصولات و ارزآوری برای کشور را به دنبال خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید