بانک آینده

پیام رئیس هیأت‌مدیره و سرپرست بانک آینده به‌مناسبت هفته بانکداری اسلامی

پیام رئیس هیأت‌مدیره و سرپرست بانک آینده به‌مناسبت هفته بانکداری اسلامی
کدخبر : 58929

تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در دهم شهریور 1362 فصل جدیدی در نظام بانکداری کشور عزیزمان ایران رقم زده است. قانون بانکداری بدون ربا، با تمرکز بر حذف ربا، نخستین گام اساسی را برای اصلاح نظام بانکی برداشت و امروز با تمرکز و توجه به سایر مولفه‌ها، اصول و مبانی شریعت و با تکیه بر چارچوب اخلاق حرفه‌ای، می‌تواند نقش کلیدی در اثربخشی بیشتر نظام بانکی، کاهش عملیات صوری و هزینه مبادله و در نهایت کمک به پویایی هرچه بیشتر اقتصاد کشور داشته باشد.

دهم شهریورماه بیانگر فرصت‌آفرینی برای بهره‌گیری از ظرفیت شرع مقدس اسلامی در بانکداری و پایبندی به اصول و موازین شرعی در راستای تحقق و اهداف و برنامه‌های اقتصادی جمهوری اسلامی است.

امروز به جرات می‌توان تحرک در مسیر تلفیق اصول شریعت اسلامی با عملیات بانکی نه تنها در کشور عزیز ایران بلکه می‌توان گفت با توسعه موسسات مالی اسلامی مختلف در کشورهای اسلامی و غیراسلامی در سطح بین‌المللی با رشد چشمگیری مواجه بوده است.

بانک آینده نیز با اتخاذ استراتژی مناسب در قالب تشکیل شورای‌عالی بانکداری اسلامی، نهادینه کردن رفتار و اخلاق اسلامی کارگزاران بانکی، فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش همکاران در این زمینه و انطباق چارچوب قراردادهای بانک و فرایندهای عملیاتی آن با موازین فقه اسلامی، قانون عملیات بانکداری بدون ربا، راه‌اندازی استانداردهای اسلامی، نظارت شرعی را در دستور کار خود قرار داده است تا با امکان اجرای دقیق و صحیح قانون عملیات بانکداری بدون ربا، شرایط و فضای مناسبی را برای پیاده‌سازی شاخصه‌های بانکداری اسلامی و بانکداری اخلاقی و هم‌چنین ترویج فرهنگ و گفتمان بانکداری اسلامی فراهم سازد.

لذا با کمال مسرت روز بانکداری اسلامی را به همه فعالان عرصه اقتصاد، تلاشگران شبکه بانکی و مشتریان عزیز که همیشه پشتیبان و یار و یاور نظام بانکی کشور هستند، تبریک عرض می‌‌کنم. امید است، با رشد و ارتقای فرهنگ بانکداری اسلامی، بیش از پیش در توسعه اقتصادی کشور و حل دغدغه‌مندی‌های آن، نقش‌آفرینی موثری داشته باشیم.

                                                                                                                                                                                                                 شعبان مرادی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: