شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان

ایران بی نیاز از واردات یک محصول استراتژیک و حیاتی شد/کلنگ زنی بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه کاتالیست و عناصر نادر خاکی کشور

ایران بی نیاز از واردات یک محصول استراتژیک و حیاتی شد/کلنگ زنی بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه کاتالیست و عناصر نادر خاکی کشور
کدخبر : 58976

مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح طرحهای توسعه شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان با حضور معاون اقتصادی استانداری تهران، رئیس سازمان صمت استان تهران، فرماندار ویژه شهرستان ورامین و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران برگزار شد.

در این مراسم طرح‌های توسعه‌ای شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان که با سرمایه گذاری هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات انجام شده بود به بهره‌برداری رسید.

محمدحسین مولوی زاده مدیر عامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان در حاشیه این مراسم گفت: خطوط تولید نسل جدید کاتالیست‌های صنایع فولاد و خط تولید نیترات نیکل با ظرفیت تولید سالانه بالغ بر ۳۵۰۰ تن به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان بیان کرد: این محصول علاوه بر تأمین نیاز داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، موجب اشتغالزایی ۱۵۰ نفر نیری انسانی به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در شهرستان ورامین شده است.

وی به کلنگ زنی طرح های تولید کاتالیستهای پتروشیمی، سالن پخت و خردایش و ساخت بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه کاتالیست و عناصر خاکی در کشور اشاره و بیان کرد: این طرحها با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری و حمایت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با نماد بورسی “ومعادن” در بورس؛ افتتاح می‌شود که منجر به اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر نیروی انسانی و تحت پوشش قراردادن ۳ هزار خانوار در منطقه محروم ورامین میشود.

محمدحسین مولوی زاده خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این طرح‌ها، تولید بومی انواع کاتالیست که محصولی استراتژیک و دانش بنیان است و در صنایع مادر همچون فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد، کشور را از واردات و وابستگی به خارج بی‌نیاز می‌کند و البته سودآوری و تولید ثروت ملی و جلوگیری خروج ارز را هم در دل خود دارد.

مولوی زاده گفت: بیش از ۵۰ درصد طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در ۲ سال گذشته همزمان با آغاز به کار دولت خدمتگزار و مردمی، به دست متخصصان و مهندسین شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان به ثمر نشسته که با اتکای بر خدای منان در تلاشیم ادامه این مسیر موفقیت آمیز را با حمایت‌های گروه بزرگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و سایر مسئولین و مدیران دلسوز استانی و کشوری طی کرده و سربلند از این راه دشوار برآئیم.

یادآوری می شود شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان از شرکت‌های تابعه هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با توجه به شرایط اقتصادی کشور و در زمینه تحقیق و تولید کاتالیست و بومی‌سازی دانش تولید کاتالیست به منظور مقابله با تحریم‌های ظالمانه و تامین نیاز داخلی این محصول و جلوگیری از خروج ارز از کشور، مشغول فعالیت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: