مادرانی که ثبت نام خود را برای تحویل خودرو نهایی نکردند

سایپا رَکب خورد / 37 هزار دستگاه خودرو بدون صاحب ماند

سایپا رَکب خورد / 37 هزار دستگاه خودرو بدون صاحب ماند
کدخبر : 59221

خودروسازی سایپا نتوانسته حدود 37 هزار نفر از مادران دارای دو فرزند و بیشتر را که شرایط دریافت محصولات این خودروساز را داشتند، راضی کند تا نسبت به واریز وجه و تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام کنند.

سایپا اعلام کرد این خودروساز در سال گذشته حدود 200 هزار تقاضا برای واگذاری خودرو در طرح های فروش براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت داشته اما از این تعداد تنها 80 هزار تقاضاذ واجد شرایط بودند.

آن طور که مدیر بازاریابی و فروش خودروسازی سایپا می گوید اما از 80 هزار نفر متقاضی که می توانستند برای محصولات این خودروساز اقدام کنند، حدود 43 هزار نفر نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و واریز وجه به حساب این خودروساز اقدام کردند.

بنابراین حول و حوش 37 هزار نفر به رغم داشتن شرایط حاضر نشدند برای در اختیار گرفتن محصولات سایپا نام نویسی کردند. این احتمال وجود دارد که این بخش از متقاضیان دوست ندارند فرصت دریافت محصولات ایران خودرو و همچنین خودروهای وارداتی را از دست بدهند بنابراین قید تحویل گرفتن محصولات سایپا را زده و نام نویسی خود را نیمه کاره رها کرده اند. بررسی ها نشان می دهد انصراف این تعداد متقاضی سبب شده تا 37 هزار دستگاه خودروی سایپا صاحبان خود را نشناسند. این تعداد خودروی بدون صاحب حدود 46 درصد از ظرفیت سایپا در طرح های فروش ذیل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را شامل می شود. با توجه به شرایط حاکم بر تحویل خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر و ظرفیت خالی مانده سایپا می توان گفت این خودروساز از مادران رَکب خورده است.

هنوز مشخص نیست مدیران سایپا قرار است این ظرفیت خالی مانده را از چه مسیری بفروشند. آیا سیاست گذار خودرویی به جز سامانه یکپارچه فروش خودرو مسیری پیش پای این خودروساز برای عرضه محصولاتش می گذارد یا اینکه مدیران سایپا باید چشم انتظار فروش محصولات خود در دور جدید عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه باشند؟

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید