به همت سازمان زمین‌شناسی واکتشافات معدنی و با محوریت ژئوپارک طبس صورت می‌گیرد:

مستند ژئوپارک‌های کشور روی آنتن صدا و سیما

مستند ژئوپارک‌های کشور روی آنتن صدا و سیما
کدخبر : 59250

این مستند که با محوریت ژئوپارک جهانی طبس با معرفی پدیده‌های شاخص محدوده جغرافیایی طبس تولید شده ، با خلق تصاویر جذاب، روایتگر تاثیر ژئوپارک‌ها بر هویت یک سرزمین با در نظر گرفتن مباحث زمین‌شناسی و آمایش سرزمینی، جامعه محلی و فرهنگ اقوام، میراث تاریخی و طبیعی و احیای آداب و رسوم فولکلور است.

مستند "میراث زمین" که به سفارش سازمان زمین‌شناسی واکتشافات معدنی کشور و در شبکه مستند تولید شده است، به زودی از این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، این مستند که با محوریت ژئوپارک جهانی طبس با معرفی پدیده‌های شاخص محدوده جغرافیایی طبس تولید شده ، با خلق تصاویر جذاب، روایتگر تاثیر ژئوپارک‌ها بر هویت یک سرزمین با در نظر گرفتن مباحث زمین‌شناسی و آمایش سرزمینی، جامعه محلی و فرهنگ اقوام، میراث تاریخی و طبیعی و احیای آداب و رسوم فولکلور است.

 

بنا به این گزارش، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور که چندی پیش از سوی هیات وزیران به عنوان مرجع ملی شناسایی، ظرفیت‌سنجی و تعیین ضوابط فنی محدوده و حریم ژئوپارک‌های کشور معرفی شده، در سالهای اخیر برنامه ریزی هدف دار و منسجمی را در زمینه انجام مطالعات تخصصی و تفصیلی  در زمینه پتانسیل یابی ژئوپارک و شناسایی و معرفی ژئوسایت ها در محدوده ژئوپارکهای پیشنهادی در کشور آغاز نموده و نظارت فنی بر امور ژئوپارک ها در کشور را در دستور کار قرار داده است.

انتظار می‌رود مستند "میراث زمین" به کارگردانی رضا مهرانفر، همزمان با شروع فصل پاییز در برنامه‌های پخش شبکه مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی قرار گیرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: