شرکت صنعت فولاد شادگان

ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی در فولاد شادگان در دستور کار است

ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی در فولاد شادگان در دستور کار است
کدخبر : 59284

شرکت فولاد شادگان ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی ۳۶۰ مگاوات را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا اسناد مناقصه آن منتشر شده است.

به گزارش  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیرعامل فولاد شادگان با اعلام این مطلب افزود: پروژه ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاوات شادگان در راستای اجرای تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه قرار دارد.

«حسین کهزاد» گفت: قرارداد احداث این نیروگاه به صورت ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) است.

فولاد شادگان از تولیدکنندگان آهن اسفنجی است که در استان خوزستان قرار دارد. ایمیدرو در این پروژه به عنوان سهامدار و ناظر عالی حضور دارد.

استراتژی ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه امضا شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو (مهرماه سال ۱۴۰۰) است. اکنون برنامه ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن با مشارکت شرکت‌ها و راهبری ایمیدرو به ۱۵هزار و ۴۷۶ مگاوات رسیده است.

از شرکت‌های فعال معدن و صنایع معدنی در ساخت نیروگاه که راهبری آن را ایمیدرو بر عهده دارد، می‌توان به فولاد مباکه، ملی مس، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان، آلومینا ایران، آلومینیوم جنوب و فولاد شادگان اشاره کرد.

توسعه زیرساخت‌ها متمرکز بر تامین برق پایدار برای صنایع و معادن، هدف اصلی اجرای این پروژه ملی است که ایمیدرو راهبری آن را در راستای تامین برق صنایع و معادن و کاهش فشار به شبکه سراسری برق بر عهده دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید