فولاد آلیاژی ایران

پر آلیاژها در سبد محصولات فولاد آلیاژی ایران قرار می گیرند/ هوشمندی در تاسیس بزرگترین تولیدکننده محصولات آلیاژی خاورمیانه

 پر آلیاژها در سبد محصولات فولاد آلیاژی ایران قرار می گیرند/ هوشمندی در تاسیس بزرگترین تولیدکننده محصولات آلیاژی خاورمیانه
کدخبر : 59457

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران با دسته بندی گریدها به سه دسته کم آلیاژ، متوسط و پر آلیاژ، بیان‌داشت: گریدهای کم آلیاژ به فولادهای ساختمانی نزدیکند و هرچه آلیاژ بیشتر می‌شود، ارزش افزوده بیشتری را نیز شاهد خواهیم بود؛ هدف مان در شرکت فولاد آلیاژی رفتن به سمت «فولادهای آلیاژی‌تر» است که سه دسته کم،متوسط و پر آلیاژی و همچنین میکرو آلیاژ ها نیز در حال حاضر در این مجموعه تولید می‌شود و جهت دهی شرکت به سوی تولیدات پرآلیاژ و میکرو آلیاژ می باشد.

محمد کمال زاده  با پیش بینی اینکه صادرات این محصولات تا پایان سال به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید، ایران را بی رقیب در تولید فولاد آلیاژی در منطقه توصیف و بر لزوم حرکت برای توسعه فولادهای کیفی تاکید کرد.

وی افزود: نیاز سالیانه کشور به انواع گریدهای فولاد آلیاژی بیش از یک میلیون تن است؛ در حال حاضر تامین کامل نیاز داخل در دستور کار است و به‌تدریج به سمت برنامه ریزی جهت افزایش صادرات مقاطع الیاژی می باشیم.

وی بیان‌داشت: در چند ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار تن صادرات انواع گریدهای فولاد آلیاژی صورت گرفته وبرنامه صادرات بیش از۱۰۰هزارتن را تا پایان سال در دستور کار داریم؛ این در حالی است که در کل سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ هزار تن صادرات داشته ایم.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران خاطرنشان کرد: عمده صادرات به برخی کشورهای اروپایی، آسیای میانه و آسیای شرقی انجام می شود.

هدف مان در شرکت فولاد آلیاژی رفتن به سمت «فولادهای آلیاژی‌ترومیکروالیاژها» می باشد

کمال‌زاده ادامه داد: خوشبختانه در تامین مواد اولیه این محصولات هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و فقط دانش فنی تولید این محصولات  بسیار مهم می باشد که در مجموعه فولاد آلیاژی ایران ما به این دانش دست یافته ایم.

لزوم تامین ارز برای توسعه فولادهای آلیاژی

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران خاطرنشان کرد:‌ در این شرکت برای حوزه صادرات برنامه جدی داریم و درصد صادرات درصد بالایی از تولیداتمان هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران با وجود این که از حدود ۳۰ سال قبل راه اندازی شده، اما هنوز فناوری آن های‌تک محسوب می شود، علاوه بر آن در حال پیاده سازی انقلاب چهارم دیجیتال در این مجموعه هستیم.

در فولاد آلیاژی در منطقه بی رقیبیم

وی با بیان اینکه ایران در تولید فولاد آلیاژی در منطقه بی رقیب است، اظهار داشت: تنها در ترکیه، آن هم به میزان کم و ضعیف تولید این قبیل فولادها انجام می‌شود.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران تصریح کرد: در صورتی که با تحریم ها مواجه نبودیم، فولاد آلیاژی جزو برندهای برتر جهان محسوب می شد، این در حالی است که اکنون در برخی بازارها با برند خودمان نمی توانیم صادرات داشته باشیم.

وی گفت: فولادهای آلیاژی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ماشین سازی،  و هر نوع فعالیتی که حساسیت در آن بالاست مورد استفاده قرار می گیرد.

کمال زاده خاطرنشان کرد: در هر خودروی تولیدی در کشور، بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ کیلوگرم از فولادهای آلیاژی تولیدی این شرکت و در جاهای حساس خودرو از جمله میل سوپاپ، میل فنر، شاتون و غیره استفاده می‌شود.

** هوش سرشار راه‌اندازان شرکت فولاد آلیاژی

وی با اشاره به ساخت شرکت فولاد آلیاژی توسط دانیلی و حضور بوهلر به عنوان تکنولوژ در حدود سه دهه قبل، تصریح کرد:‌ بوهلر در آن زمان اذعان کرده که این شرکت با چنین مجموعه کاملی (شامل فولادسازی، نورد سنگین، نورد سبک، عملیات حرارتی و تست و تاب گیری) در جهان نظیر ندارد؛ این بدان معناست که افرادی که پشت راه اندازی این مجموعه بوده اند، افراد باهوشی بودند.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران تاکید کرد: صنعت فولاد آلیاژی، های‌تک و دانش بنیان است و همه توان ورود به آن را ندارند، بلکه افرادی که واقعا دانش فنی داشته باشند، می‌توانند به آن وارد شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: