منطقه آزاد ماکو

اجرای ۴۲۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در منطقه آزاد ماکو از مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲

کدخبر : 59592

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از مهرماه ۱۴۰۱ تا مهرماه ۱۴۰۲، ۲۲ پروژه عمرانی با اعتبار چهارهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل درآمد های سازمان منطقه آزاد ماکو به مرحله اجرا در آمده است.

علی داداش زاده در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو در تشریح اهم پروژه های در دست اجرا در این بازه زمانی افزود: آبرسانی به مزارع، احداث و توسعه شهرک صنایع سبک و ساختمان و تاسیسات تکمیلی و محوطه سازی فرودگاه مجموعا با ۴۵۷۴۶۷ میلیون ریال اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه لایتینگ سطوح پروازی و سیستم روشنایی محوطه پیرامونی فرودگاه نیز با  ۱۰۵,۷۷۲ میلیون ریال اجرا شد اضافه کرد: احداث بزرگراه ماکو-بازرگان (فاز سوم- آرامسازی کشمش تپه)، احداث بزرگراه از گیت ورودی تا بازرگان و احداث جاده کمربندی بازرگان به مجموعه لجستیک و جاده ساری سو مجموعا با هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که در طول یک سال گذشته اجرایی شد.

داداش زاده با بیان اینکه تعریض و بهسازی جاده مرگنلر به پلدشت (احداث پل قره جالو و تعریض جاده اطراف و واریانت مربوطه) با 206,782 میلیون ریال نیز اجرا شد اذعان داشت: مطالعه و احداث محور دوم ماکو – بازرگان (جاده قلیش لانمیش) در حال اجراست. همچنین انجام آماده سازی زمین برای زون اول(A)  و انجام آماده سازی زمین برای زون دوم (B) و مطالعه و اجرای سایت محوطه گیت ورودی و گمرک منطقه در حال اجرا می باشند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد، تکمیل و توسعه زیرساختهای محورها و سایت های گردشگری طبیعی و تفریحی منطقه با ۱۳۷,۸۸۱ میلیون ریال خبر داد و اضافه کرد:  مطالعه و اجرای منظرسازی مسیر ماکو- بازرگان و طرح تفصیلی و موضوعی محور از دیگر پروژه های عمرانی یک سال اخیر منطقه آزاد ماکو می باشد.

وی همچنین مشارکت در احداث، تعمیر و تجهیز مصلی و مراکز مذهبی شهرستان ماکو  و مشارکت در آبرسانی به روستاهای منطقه را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و تصریح کرد: مشارکت در اجرای طرح های هادی و خدماتی روستاهای منطقه ، مشارکت جهت بهبود عمران و خدمات شهری شهرداری‌های منطقه، تعمیر، تجهیز و بهسازی بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی منطقه و مشارکت در احداث، تجهیز و بهسازی مسکن محرومین (تفاهم نامه با کمیته امداد و بنیاد مسکن) از جمله اقدامات این معاونت در یک سال گذشته می باشد.

داداش زاده خاطرنشان ساخت: برای احداث فنس محدوده منطقه آزاد ماکو نیز  ۱۵۹,۱۸۹ میلیون ریال هزینه شده و یکپارچه سازی سیستم پایش تصویری منطقه نیز با ۳۸,۹۸۶ اعتبار انجام یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: