صنایع فولاد

ضرورت استفاده گسترده از ظرفیت های MMTE در صنایع فولاد

ضرورت استفاده گسترده از ظرفیت های MMTE در صنایع فولاد
کدخبر : 59844

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) صبح امروز با حضور در شرکت مهندسی فناور معادن و فلزات و دیدار با مدیران ارشد این گروه، از نزدیک با قابلیت ها و دستاوردهای این گروه در حوزه معادن و صنایع معدنی آشنا و در جریان روند فعالیت ها قرار گرفت.

مهندس موثقی نیا با حضور در نشست تخصصی ارزیابی فعالیت های گروه MMTE که روز سه شنبه برگزار شد پس از دریافت گزارشی از روند اقدامات و فعالیتهای این شرکت در عرصه معادن و صنایع معدنی که از سوی دکتر همتی مدیرعامل شرکت MMTE ارائه گردید، مجموعه تجارب و دستاوردهای این گروه را در توسعه صنعت فولاد مورد تقدیر قرار داد .

وی با اشاره به اینکه تجارب MMTE طی دو دهه گذشته در عرصه های متعدد حوزه طراحی و اجرای طرح های گوناگون صنعت فولاد در سراسر کشور که به ارتقاء سطح تولید فولاد انجامیده، گویای رتبه و توان فنی گسترده این شرکت بوده است افزود: ظرفیت های حاصل از انباشت مهارت های ارزشمند این گروه باید در برنامه پیش روی توسعه معادن و صنایع معدنی ایران به طور فراگیر به کار گرفته شود .

مهندس موثقی نیا با بیان اینکه پیشبرد فعالیت ها این شرکت کماکان با پشتیبانی های لازم در سطوح مختلف ایمیدرو ادامه خواهد یافت عنوان کرد:  در این راستا لازم است با اصلاح و به روز رسانی اساسنامه شرکت، روند حرکتی توسعه معادن و صنایع معدنی در حوزه های غیرفولادی شتاب گیرد .

در این دیدار، دکتر همتی مدیرعامل شرکت MMTE ضمن خوش آمد گویی حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و هیات همراه، گزارش جامعی از مجموعه برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در طرح ها و پروژه های مختلف صنعت احیاء فولاد ارائه کرد .

وی گفت: این گروه همگام با استراتژی و راهبردهای ابلاغی ایمیدرو و با در اختیار داشتن مزیت های متنوعی چون برخورداری از دانش فنی میدرکس، سرمایه انسانی شاخص و نیز تجارب بهینه در اثنای اجرای طرح توانسته است سهم مهمی در تحقق اهداف تولید آهن اسفنجی و نیز گسترش صنایع روزآمد در قطب های دارای ذخایر معدنی کشور داشته باشد .

همچنین در این نشست، معاونان، مدیران و مدیران عامل شرکتهای تابعه گروه ضمن تشریح حوزه های مسوولیت، گزارش جامعی از عملکرد حوزه مدیریتی خود در ادوار مختلف ارائه دادند .

معاون مهندسی و تکنولوژی MMTE در این نشست توانمندی های فنی و مهندسی را معرفی نمود و گفت: شرکت  با تکیه بر پتانسیل و قابلیت های نیروی انسانی جوان و باتجربه خود طی سالهای حضور در عرصه فولاد توانسته است با طراحی و به روز آوری مستمر نرم افزارهای مورد نیاز پروژه های جاری، علاوه بر توان افزایی در شبکه دانش و فناوری و مهارت های خود، مسیر توسعه طرح ها را متناسب با الگوی زمانی و هزینه ای پیش بینی شده به خوبی طی نماید .

به گفته مهندس محمدزاده، گروه MMTE به عنوان یک شرکت ایرانی با تمرکز بر بهینه سازی و ارتقاء ظرفیت پلنت ها، دستاوردهای شاخصی در حوزه مهندسی صنعت فولاد ایران به ثبت رسانده است که از جمله آن می توان به ارتقاء توان واحدهای سری ۸۰۰ و یک میلیون تن مبتنی بر تکنولوژی میدرکس اشاره نمود که طی آن ظرفیت این واحدها به ترتیب به یک میلیون تن و در واحدهای مگامدول به ۱۸۵۰ هزار تن در سال ارتقاء یافته است .

در این نشست همچنین مهندس شمس الدین، مدیر توسعه بازار گروه MMTE، عمده ترین دستاوردهای این گروه را در اجرا و  بهره برداری موفق طرح های مختلف گندله سازی، آهن اسفنجی و فولادسازی را مطرح و با اشاره به توانمندی های این گروه خواستار ارائه حمایت های قانونی و پشتیبانی های لازم از سوی ایمیدرو در جهت پیشبرد برنامه های آتی گردید .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید