در 6 ماهه نخست سال 1402 محقق شد؛

صادرات و صادرات مجدد بیش از 104 میلیون دلاری در قشم/ روند تراز تجاری مثبت قشم ادامه دارد

صادرات و صادرات مجدد بیش از 104 میلیون دلاری در قشم/ روند تراز تجاری مثبت قشم ادامه دارد
کدخبر : 59879

سرپرست مدیریت گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات و صادرات مجدد بیش از 104 میلیون و 500 هزار دلار انواع کالا به خارج از کشور در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

 محسن رضایی فر با بیان این خبر، اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال، بیش از 68 میلیون و 200 هزار دلار صادرات به خارج از کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 60 درصد رشد داشته است..

رضایی فر ادامه داد: در این مدت، بیش از 36 میلیون و 300 هزار دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 490 درصد رشد نشان می دهد.

سرپرست مدیریت گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کاهش واردات از ابتدای امسال افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 45 میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میزان صادرات و همچنین مدیریت واردات صورت گرفته در نیمه نخست سال جاری، تراز تجاری منطقه آزاد قشم بیش از 23 میلیون دلار است.

به گفته رضایی فر؛ کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا، مهم ترین مقاصد صادراتی محصولات تولید شده منطقه آزاد قشم بوده اند.

سرپرست مدیریت گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مهم ترین محصولات صادراتی قشم به سایر کشورها در این مدت، قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک بوده است.

رضایی فر در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی هایی خوبی جهت برای توسعه صادرات به بازارهای هدف صورت گرفته و امیدوار هستیم با ادامه روند تسهیل و توسعه شاهد افزایش میزان صادرات در منطقه آزاد قشم تا پایان سال باشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: