سازمان منطقه آزاد ماکو

المپیکی شدن ورزش کونگ فو مطالبه ورزشکاران است

المپیکی شدن ورزش کونگ فو مطالبه ورزشکاران است
کدخبر : 59889

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه کونگ فو توآی به نام ایران باید در جهان ثبت شود گفت: المپیگی شدن کونگ فو یکی از مطالبات جامعه ورزشی و هنرهای رزمی است که در این خصوص در سطح وزارت پیگیر آن هستیم.

حسین گروسی روز پنجشنبه در آئین افتتاح مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی جوانان در سالن ۲۰۰۰ نفری ولیعصر ماکو افزود: کونگ فو در جامعه بین‌الملل به عنوان رشته ورزشی ایرانی شناخته می شود و اگربه عنوان یک رشته ایرانی ثبت جهانی شود افتخار آن برای کشور است.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات درآستانه هفته وحدت و همزمان با هفته دفاع مقدس افزود: وحدت بین اقوام و مذاهب در منطقه آزاد ماکو مثال زدنی است و نشان از فرهنگ و اخلاق خوب مردم خونگرم این منطقه می باشد.

گروسی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج و ارتقای ورزش همگانی و ورزش های حرفه ای اضافه کرد: باید بسترلازم برای ورزش های همگانی و ورزش پهلوانی و مدال آوری فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، محور ورزش های رزمی را دانایی و اخلاق برشمرد و اظهار داشت: ورزش رزمی کونگ فو بر پایه اخلاقیت می باشد و هنر جوانمردی و پهلوانی در این ورزش متبلور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ارتقای ورزش های رزمی و انفرادی را که کشور ایران درآن کارنامه درخشانی دارد خواستار شد و اذعان داشت: ۲۳ سبک تحت نظر فدراسیون کونگ فو و همینطور مسابقات قهرمانی کشوربزرگسالان ثبت شده است که  هرکدام هنر رزمی خاص است و باید در قالب ورزش و هنر رزمی ایران به دنیا معرفی شود.

وی خاطرنشان ساخت:‌هرگونه هزینه در ورزش یک سرمایه گذاری است و باعث کاهش هزینه های درمان و  کاهش جرایم خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: