یک نماینده مجلس:

فعال کردن ظرفیت ها شرط اصلی جذب سرمایه‌گذاری است

فعال کردن ظرفیت ها شرط اصلی جذب سرمایه‌گذاری است
کدخبر : 60006

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: این منطقه از ظرفیت‌های بی‌نظیری به لحاظ موقعیت استراتژیک و جغرافیایی برخوردار است. اگر ظرفیت این منطقه را فعال کنیم هر سرمایه‌گذار داخلی و خارجی ترغیب به سرمایه‌گذاری در منطقه می‌شود.

سید لفته احمدنژاد روند فعالیت‌های مدیریت فعلی سازمان منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جلب رضایت مردم منطقه در حوزه‌های زیرساختی و زیربنایی و مرزها یکی از دستاوردهای این منطقه است. در بخش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در منطقه نیز انتظار می رود زمان بیشتری برای کارهای مرتبط با آن صرف شود. در مجموع اگر فرآیندهای بالقوه به بالفعل تبدیل شود رضایت مردم در حوزه اشتغال نیز افزایش می‌یابد.

احمدنژاد گفت: فعالیت‌ها به سمت تشویق سرمایه‌گذاران با استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه افزایش یابد چرا که شتاب در روندهای مربوطه در ارزآوری و ایجاد اشتغال می‌تواند موثر باشد. اگر ظرفیت‌ها در این منطقه فعال شود با توجه به امتیازات بی‌نظیر استراتژیک و ارتباط با همسایگان؛ ترغیب به سرمایه‌گذاری در منطقه نیز بیشتر خواهد شد.

**نوسازی زیرساخت های فرسوده در اروند نیازمند توجه بیشتری است

نماینده مردم خرمشهر در خانه ملت در ادامه گفتگو بر این نکته نیز تاکید کرد که یکی از مشکلات فعلی منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر فرسودگی زیرساخت‌ها است که بازسازی و تکمیل پروژه‌های جدید تعریف شده، توجه جدی‌تر و بیشتر مسئولان را می‌طلبد. شرایط فعلی به گونه‌ای است که رویکرد مدیران جدید منطقه از سوی مردم و سایر مسئولان استان خوب ارزیابی می‌شود ولی انتظار این است که برای تکمیل زیرساخت‌های فرسوده در دو شهرستان نیازمند عزم جدی‌تری هستیم.

احمدنژاد با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس هم پای کار کمک به مجموعه دولت و مسئولان منطقه هستند ادامه داد: نمایندگان هر کاری که منجر به حفظ منافع کشور و جلب رضایت مردم از مجموعه نظام باشد را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند و یاریگر مسئولان هستند.

**حضور در نمایشگاه‌های خارجی راهی برای جذب سرمایه‌گذاری است

احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی حضور مناطق آزاد را در نمایشگاه‌های خارجی مفید دانست و گفت: این حضور، اعلام و ارائه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف، نشان دهنده این است که ایران در همه بخش‌ها حرف برای گفتن دارد. در عین حال باید بسترها برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی مهیا شده تا سرمایه‌گذار به این خودباروی برسد که سرمایه‌اش در ایران در امان است و برای اخذ مجوزها و انجام فعالیت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری، مسیر برایش هموار شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: