عبدالملکى:

همکاری اقتصادی بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران در تحقق پیشرفت اقتصادی هر دو منطقه حائز اهمیت است

همکاری اقتصادی بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران در تحقق پیشرفت اقتصادی هر دو منطقه حائز اهمیت است
کدخبر : 60056

مشاور رئیس جمهور دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن تبریک ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت گفت: 80 شرکتی که توانمندی هایشان را در این نمایشگاه عرضه می کنند فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی سلیمانیه است تا با این محصولات آشنا شوند.

 حجت الله عبدالملکی در آئین افتتاح نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق افزود: همکاری اقتصادی بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران در تحقق پیشرفت اقتصادی هر دو منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد.

عبدالملکى با بیان اینکه ظرفیت تجارت بین کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران بسیار فراتر از وضعیت موجود است اضافه کرد:‌ کردستان عراق نه فقط در تامین محصولات داخل کشورعراق نقش ویژه دارد بلکه در تجارت محصولات ایرانی برای صادرات به کشورهای دیگر نیز دارای ظرفیت خوبی است.  

وى با تاکید بر اینکه این نمایشگاه در معرفی ظرفیت های اقتصادی و تجارت بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران کمک بسیاری می کند افزود: ظرفیت ایران برای صادرات غیرنفتی که هم اکنون 50 میلیارد دلار در سال است خیلی بیشتر از این عدد می باشد.

دبیر شورایعالى مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد:‌ در طول 20 سال گذشته کالاهای ایرانی از نظر قیمت و کیفیت در سطح بین المللی  رقابت پذیر شده اند.

عبدالملکى بیان داشت:‌ در این نمایشگاه شرکت های ایرانی می توانند با قیمت و کیفیت مناسب کالاها را عرضه کرده و در اختیار تجار اقلیم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ما از طرف مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور داریم گفت:  بیش از یک سوم کل صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت می گیرد.  

دبیر شورایعالى مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد:‌ ما در مناطق آزاد و ویژه بیش از 2500 شرکت بزرگ اقتصادی داریم و این شرکت ها اغلب محصولاتی تولید می کنند که قابلیت صادرات به اقلیم کردستان را دارند و تعدادی از این شرکت ها در این نمایشگاه حضور دارند.

عبدالملکى، از آغاز به کار منطقه آزاد بانه و مریوان طی روزهای آتی خبرداد و گفت: با این اقدام فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق دراین منطقه آزاد فراهم می شود.  

وى، ازاعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان عراق خبرداد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: