سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی خبرداد:

افزایش 51 درصدی تخلیه و بارگیری کشتی در شش ماهه نخست 1402 / تخلیه و بارگیری 124 فروند شناور در مجتمع بندری کاسپین

افزایش 51 درصدی تخلیه و بارگیری کشتی در شش ماهه نخست 1402 / تخلیه و بارگیری 124 فروند شناور در مجتمع بندری کاسپین
کدخبر : 60147

سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تخلیه و بارگیری 389 هزار تن کالا در مجتمع بندری کاسپین در شش ماهه نخست سال جاری از افزایش 51 درصدی تناژ تخلیه و بارگیری و نیز 51 صدی تعداد کشتی نسبت به مدت مشابه در سال 1401 در این مجتمع بندری خبر داد.

 میثم محمدی نژاد، با اشاره به افزایش 51 درصدی پهلودهی شناورهای تجاری در بندر کاسپین افزود: در شش ماهه سال 1401تعداد 82 فروند شناور در بندرکاسپین پهلودهی شده بود که این رقم در شش ماهه سال جاری به 124 شناور افزایش یافت.

محمدی نژاد با اشاره به فعال بودن پنج پست اسکله فعال در بندرکاسپین خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 389 هزار تن در این اسکله ها و پسکرانه بندر کاسپین تخلیه و بارگیری کردند که با توجه به روند پایانی ساخت اسکله چند منظوره رو ـ رو و افزایش تعداد اسکله های قابل بهره برداری به 6 اسکله و همچنین افزایش تجهیزات و تاسیسات بندری و اتصال ریل به بندر کاسپین در سال جاری شاهد افزایش تناژ تخلیه و بارگیری و امکان پهلودهی شناورهای بیشتری در این بندر باشیم .

وی با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نیز تمرکز بر فعال سازی کریدورهای عبوری از منطقه آزاد انزلی به خصوص کریدور شمال ـ جنوب، افزود: منطقه آزاد انزلی با دارای بودن دو مجتمع بندری در شمال کشور مورد توجه تجار و بازرگانان کشورهای همسایه است و به دلیل این زیر ساختهای لجستیکی هیأت های تجاری خارجی با هدف سرمایه گذاری و نیز تجارت از بنادر انزلی و کاسپین بازدید می کنند.

سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به مزیت های قانون ، جغرافیایی و لجستیکی بنادر منطقه آزاد انزلی ؛ شاهد روند رو به رشد تخلیه و بارگیری و جذب کالاهای جدید در این دو مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی بوده ایم.

محمدی نژاد افزود: در سال گذشته 596 هزار تن کالا در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری شده که از این میان 64 هزار تن کالا به کشورهای چین، قزاقستان، روسیه، آذربایجان و ترکمنستان صادر شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: