منطقه آزاد اروند

صادرات بیش از 100 میلیون دلار از تولیدات منطقه آزاد اروند در 6 ماه ابتدایی سال

 صادرات بیش از 100 میلیون دلار از تولیدات منطقه آزاد اروند در 6 ماه ابتدایی سال
کدخبر : 60148

مدیر نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند، از تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای دو برابری حجم تولید برق در شهرک صنعتی خرمشهر خبر داد.

محمد ناظمی در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با برنامه بازتاب از سیمای مرکز آبادان، پیرامون مشکلات واحدهای تولیدی در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند، بیان کرد: بحث سایت صنعتی منطقه آزاد اروند به چند بخش زیرساخت، واحدهای فعال و راکد، خدمات سخت افزاری و نرم افزاری که سازمان منطقه آزاد به واحدهای تولیدی ارائه می‌دهد، مشتمل می‌شود.

ناظمی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در حد بضاعت به بخش تولید ورود کرده و یاری گر سرمایه‌گذاران بوده است، گفت: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا زیرساخت ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذار بگذاریم و در بخش نزم افزاری، تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی را که عمده مشکلات ایشان را در بر می‌گیرد، از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند به سرمایه‌گذاران پرداخت شود.

وی، تصریح کرد: این حمایت‌ها از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران از طُرُق مختلف صورت می‌گیرد که یکی از این مسیرها، اعطای تسهیلات کم بهره از محل رسوب سرمایه‌گذاری منابع مالی سازمان منطقه آزاد اروند در بانک‌ها است، اما بانک‌ها برای پرداخ تسهلات شرایط خاص خود را دارند و اخیراً شرکت «زنجیره تأمین دانش» در زمینه پرداخت تسهیلات کم بهره برای سرمایه ثابت(10% با تنفس یکساله) و سرمایه در گردش(4%) به واحدهای تولیدی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند با اشاره به مشکل قطعی برق واحدهای تولیدی در فصل تابستان و معضل روشنایی در سایت صنعتی، افزود: سازمان منطقه آزاد اروند، منتظر سایر نهادها باقی نماند تا وظایف خود را در حوزه زیرساخت‌ها انجام دهند، بر همین اساس، برای تأمین برق و روشنایی سایت صنعتی منطقه آزاد اروند در شهرک خرمشهر، بودجه‌ای بالغ بر 200 میلیارد تومان مصوب کرده است که در چند روز آینده مناقصه آن برگزار خواهد شد، بر اساس این پروژه، ظرفیت برق شهرک صنعتی خرمشهر از 60 به 120 مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد، این در حالی است که بدون در نظر گرفتن تمکین سایر ارگان‌ها به تعهدات خود، تمام بودجه این پروژه توسط سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت خواهد شد.

ناظمی ادامه داد: پست برق خرمشهر (3) در اختیار شرکت برق منطقه‌ای است، اما سازمان منطقه آزاد اروند در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی احداث آن را متقبل شده است.

وی، یادآور شد: در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند پروژه‌های بسیاری در حوزه‌های زیرساخت، روشنایی، فاضلاب و امنیت توسط سازمان منطقه آزاد اروند در حال اجرا است و یا تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد که بالغ بر 500 میلیارد تومان اعتبار توسط این سازمان به این پروژه‌ها تخصیص یافته است.

مدیر نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند، با اشاره به مرجع رسیدگی به مسائل کارگران شاغل در سایت صنعتی، اظهار کرد: در حوزه کارگری و اداره کار و خدمات اشتغال، تقسیم وظایفی صورت گرفته که این مباحث به اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند محول شده است، اما بعضاً و علیرغم هماهنگی‌های صورت گرفته باز هم مشاهده می‌کنیم ادارات شهرستان‌ها به این حیطه ورود پیدا کرده و یک دوگانگی و سردرگمی را ایجاد کرده‌اند.

ناظمی با بیان اینکه در شش ماه ابتدایی سال جاری بیش از 100 میلیون دلار از تولیدات منطقه به خارج از کشور صادر شده است، گفت: طی یکسال اخیر، تنها در بخش قراردادهای سرمایه‌گذاری که در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند منعقد شده است، بیش از 10 واحد صنعتی بوده است که دو شرکت خارجی نیز در میان آنها قرار دارد.

برچسب ها :

منطقه آزاد اروند

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: