رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

«اقتصاد فرهنگ» می تواند کلیدواژه جدید توسعه کشور باشد

«اقتصاد فرهنگ» می تواند کلیدواژه جدید توسعه کشور باشد
کدخبر : 60263

در نشست دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام ایمانی پور بر تمرکز در 《اقتصاد فرهنگ》در راستای توسعه کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت هم افزایی در دستگاه های دولتی گفت: آشنایی با ظرفیت مناطق آزاد یک مساله مهم است تا بتوان از طریق رایزنان فرهنگی، این ظرفیت های ملی در عرصه بین المللی شناسانده شوند.

وی افزود: امروز در دوره تحول قرار گرفته ایم و در این عصر باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد تا در مسیر پیشرفت گام برداشت. رایزنان فرهنگی در سایر کشورها تلاش می کنند تا راه رهبر کبیر انقلاب اسلامی را ادامه دهند. ترویج گفتمان انقلاب اسلامی امروز در این عرصه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ایمانی پور ادامه داد: اقتصاد فرهنگ، امروز مقوله ای است که به صورت جدی دنبال می شود. یکی از راه های توسعه فرهنگ، اقتصادی کردن آن است. باید برای کنشگران ظرفیت ایجاد شود تا بتوان با بهره وری اقتصادی، فرهنگ اسلامی را ترویج داد.

وی افزود: وظیفه ما صادرات نیست بلکه به دنبال این هستیم تا با استفاده از ظرفیت اقتصادی، فرهنگ را اشاعه دهیم. مناطق آزاد نیز در این عرصه توانایی بالایی دارد و می توان با همکاری فی ما بین در این عرصه به دست آوردهای خوبی رسید.

بی شک اقتصاد فرهنگ می تواند کلیدواژه جدید توسعه کشور باشد و باید در این حوزه به صورت هدفمند و علمی عمل کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تصویر جمهوری اسلامی را در خارج از کشور به شکل حقیقی خود نشان دهیم تا بتوان در عرصه جهانی به خوبی درخشید. ریاست محترم مناطق آزاد نیز این توانایی را دارد تا بتوان به دست آوردهای توسعه محور رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: