رئیس کل بیمه مرکزی در نخستین نشست هم اندیشی با مدیران عامل صنعت بیمه:

مشارکت ذینفعان صنعت بیمه در تصمیم سازی های راهبردی فعال تر خواهد شد

مشارکت ذینفعان صنعت بیمه در تصمیم سازی های راهبردی فعال تر خواهد شد
کدخبر : 60479

بهره گیری از فضای رسانه ای کشور در دو بخش ملی و برون مرزی به پیشبرد اهداف صنعت بیمه کمک خواهد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استادهاشمی در نشست مشترک با مدیران عامل صنعت بیمه با اشاره به اهمیت همایش روز ملی بیمه و تقویت بخش های علمی و اجرایی آن، اظهار داشت: ایجاد تعاملات صنعت بیمه در حوزه های گوناگون با نهادهای اثرگذار اقتصادی، قضایی، قانونگذار و نظایر آن تقویت می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی از تبادل اطلاعات و داده های دیجیتال به عنوان یک عامل قدرت سازمانی نام برد و خاطرنشان کرد: مهندسی اطلاعات و معماری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین محافظت از داده های ارزشمند و اشتراک گذاری آن با مجموعه های ذینفع به برتری سازمانی منتهی خواهد شد.

دکتر استادهاشمی با قدردانی از حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی و مدیران عامل شرکت های بیمه در نشست های هم اندیشی با نهاد ناظر صنعت بیمه ، بر ضرورت گسترش همکاری ها تاکید کرد.

وی از آمادگی بیمه مرکزی برای بهره گیری از توان تخصصی مدیران و کارشناسان صنعت در تدوین مقررات و اصلاح آیین نامه ها خبر داد و اظهار داشت: با راه اندازی و تقویت کانون های ارزیابی و شایسته گزینی، مسیر توسعه صنعت بیمه هموارتر خواهد شد.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت دارا بودن پیوست فناوری در اصلاح آیین نامه های بیمه ای، ترکیب سرمایه انسانی باتجربه و نیروهای متخصص جوان را عامل اساسی پویایی صنعت بیمه، عنوان کرد و دور تازه تعامل تنگاتنگ نهاد ناظر با شرکت های بیمه را راهگشا دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انتصاب نیروهای شاخص و متخصص در پست های بلاتصدی بیمه مرکزی به عنوان یکی از مصادیق بارز شایسته گزینی یاد کرد و گفت: انتخاب مدیران بیمه مرکزی با نگاه ویژه به اصول شایسته گماری و همچنین ظرفیت های داخلی و قابلیت های مدیریتی و حرفه ای صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، دکتر استادهاشمی حفظ و بهره وری صحیح منافع و منابع صنعت بیمه را در راس اولویت های نهاد ناظر دانست و گفت: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا حرف صنعت بیمه را با صدای بلند به گوش سیاستگذاران اصلی اقتصاد کشور برسانیم.

سکاندار صنعت بیمه با تشریح برنامه های مرتبط با روز ملی بیمه به رویکرد مساله محور برای حل مشکلات و معضلات اساسی صنعت در نشست های جنبی همایش اشاره کرد و از مدیران شرکت‌های بیمه خواست تا برای راه اندازی همایش های تخصصی و رویدادهایی نظیر رونمایی از محصولات و خدمات تنها به یک روز خاص اکتفا نکنند.

رئیس کل بیمه مرکزی از حرکت های فرهنگسازانه نظیر آیین زنگ بیمه به عنوان فرصت همگانی برای معرفی ظرفیت های بیمه ای کشور نام برد و از شرکت های بیمه گر خواست در این حوزه ها مشارکت فعال تری داشته باشند.

دکتر استادهاشمی در پایان با اشاره به خدمات ارزنده متولیان پیشین صنعت بیمه از تلاش های مهندس مجید بهزادپور _ رئیس کل سابق بیمه مرکزی_ و دکتر سید محمد کریمی _ دبیرکل پیشین سندیکای بیمه گران ایران _ در برپایی همایش یادشده، تقدیر کرد.

در این دیدار مدیران ارشد صنعت بیمه ضمن بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیشنهادهایی برای بهبود فرایند برگزاری همایش ملی بیمه در آذرماه سال جاری مطرح کردند.

شایان ذکر است در جلسه یادشده مدیران عامل، نظرات خود را به دو صورت کتبی و شفاهی اعلام کرده و از رویکرد نوین بیمه مرکزی برای هم اندیشی در قالب نظرسنجی چگونگی برپایی همایش سیزدهم آذر قدردانی نمودند.

همچنین در این نشست که با محوریت چگونگی برپایی آیین روز ملی بیمه برگزار شد، اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و تنی چند از مدیران نهاد ناظر حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: