احداث بزرگترین دیتاسنتر منطقه جنوب شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

 احداث بزرگترین دیتاسنتر منطقه جنوب شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
کدخبر : 60505

مشاور فناوری اطلاعات و هوشمندسازی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: فناوری اطلاعات در کشورهای پیشرفته و دنیای به روز تکنولوژی، به صنعتی تبدیل شده که روی آن سرمایه‌گذاری های بسیاری انجام می‌شود.

عبدالکریم صابری افزود: تحولات علمی دهه‌های اخیر بر اهمیت اطلاعات افزوده و اطلاعات را به عنوان یک قدرت مهم و هم وزن با قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی در سطح جهان مطرح کرده است.

صابری اضافه کرد: در واقع می‌توان گفت اگر پروژه‌ای شروع شود و در آن نقشی برای فناوری اطلاعات دیده نشود یا کمرنگ دیده شود، قطعا این پروژه در آینده با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد.  

وی گفت: امروزه باتوجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه هوشمندسازی انجام شده، فناوری اطلاعات از نقش‌هایی چون تسهیل‌گری در امور، تبدیل به نقش انجام‌دهنده فعالیت در سازمان‌ها شده است.

مشاور فناوری اطلاعات و هوشمندسازی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تصریح کرد: انجام فعالیت با مزایایی چون بهبود کارایی و بهره وری، صرفه جویی در هزینه ها، افزایش امنیت، کاهش میزان خطرات و اتفاقات غیرمنتظره و بسیاری مزایای دیگر همراه است، پس آینده در اختیار سازمان‌هایی است که اهمیت ویژه‌ای به فناوری اطلاعات داده باشند.

صابری افزود: به دلیل پیشرفت‌های زیاد که طی این چند مدت در منطقه ویژه‌ ‌اقتصادی حاصل شده و وجود آینده‌نگری در سطح مدیریتی آن، موضوع فناوری اطلاعات و هوشمند سازی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

وی از حمایت منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی گفت و ادامه داد:  زیرساخت هایی برای فعالیت این شرکت‌ها در محیط منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فراهم می‌شود.  

مشاور فناوری اطلاعات و هوشمندسازی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: در زمینه فناوری اطلاعات و اهمیت‌ِ داده مطالعات و بررسی‌هایی در منطقه ویژه انجام و طرح‌هایی جهت انجام و تعریف پروژه فراهم شده است که به‌زودی یکی از بزرگترین دیتاسنترهای منطقه جنوب شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد خواهد شد.

صابری در پایان بیان کرد: به زودی پروژه‌هایی در این زمینه در منطقه ویژه آغاز خواهد شد و در انجام این پروژه ها بنا بر تاکید مدیریت مجموعه، از ظرفیت‌های بومی شهرستان رفسنجان استفاده‌ خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: