مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران:

محدودیتی برای طراحی و تولید گریدهای خاص فولادی نداریم/ لزوم حرکت به سمت انقلاب چهارم صنعتی

محدودیتی برای طراحی و تولید گریدهای خاص فولادی نداریم/ لزوم حرکت به سمت انقلاب چهارم صنعتی
کدخبر : 60516

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: این شرکت در مباحث فناوری تولید به جایی رسیده که هیچ محدودیتی برای طراحی و تولید گریدهای خاص فولادی ندارد.

محمد کمال‌زاده در دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس در محل هتل المپیک تهران افزود: این شرکت توانایی دارد تا بر اساس درخواست مشتریان هرگونه محصولی تولید کند.

وی گفت: امروز مسائل صادراتی، مشکلات ارزی و بخشنامه‌های لحظه‌ای، مشکلات زیادی فراروی شرکت‌های صادرات محور ایجاد کرده است؛ به طوری که امروز ما به التفاوت قیمت محصولات ما با محصولات اروپایی بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن است.

کمال‌زاده ادامه داد: با وجود برخورداری از برق، نیروی انسانی ارزان و آهن اسفنجی فراوان، اما بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت کارخانه‌ها به دلیل نبود برق و گاز از دست رفته است.

وی به عدم برنامه‌ریزی در زنجیره فولاد اشاره کرد و گفت: عدم برنامه‌ریزی می‌تواند همه حاشیه سود شرکت‌ها را از بین ببرد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی همچنین به اهمیت موضوع تامین ارز اشاره کرد و گفت: در فولاد آلیاژی به‌ازای هر تن تولید، ۶۵ دلار خرید خارجی نیاز است.

وی همچنین به اهمیت تکرار پذیری کیفیت در فولادهای آلیاژی اشاره کرد و تاکید کرد: در محل مصرف فولاد آلیاژی ریسک معنا ندارد.

وی ادامه داد اگر می‌خواهیم در این صنعت وارد شویم راهی جز انقلاب چهارم صنعتی یا انقلاب دیجیتال در حوزه تولید و کیفیت نداریم.

وی بیان داشت: باید به سمت کیفیت و پایش آنلاین برویم تا تکرار کیفیت را در هر محصول و مقطع تضمین کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: