مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم:

ایجاد تشکل بومگردی ها در قشم یک ضرورت است/ طبل ظرفیتی بی نظیر در غرب جزیره

ایجاد تشکل بومگردی ها در قشم یک ضرورت است/ طبل ظرفیتی بی نظیر در غرب جزیره
کدخبر : 60634

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد تشکل برای پیگیری تخصصی و رفع چالش های اماکن اقامتی در حوزه بومگردی ها یک نیاز ضروری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ابراهیم رستم گورانی در نشست هم اندیشی با مالکان اقامتگاه های بوم گردی شهر طبل که با حضور شهردار و اعضای شورای این شهر نیز همراه بود، رفع چالش ها و مشکلات اقامتگاه ها را منوط به شکل گیری انجمنی اختصاصی دانست و گفت: پیگیری خواسته ها و حل مشکلات نیاز به تشکلی حرفه ای و متخصص دارد.

وی هدف اصلی این نشست را هماهنگی بیشتر درراستای پیشبرد راهبردهای معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خواند و ادامه داد: آغاز نیمه دوم سال در جزیره همزمان با پیک ورود گردشگران است و در همین راستا لازم است با همکاری و هماهنگی بیشتر به معرفی ظرفیت ها و جاذبه های جزیره در همه مناطق پرداخت.

به گفته گورانی، جزیره قشم با داشتن ظرفیت های بومی، فرهنگی و طبیعی خود، فرصتی بی مانند برای توسعه صنعت گردشگری کشور است که نیاز به کار رسانه ای بیشتری با همراهی سرمایه گذاران این حوزه دارد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از حضور مالکان بومگردی های طبل، خواستار طراحی بسته های گردشگری با نگاه به جاذبه های تمامی مناطق جزیره شد و عنوان کرد: قشم مهد تمدن و انتقال فرهنگ ایران زمین در قرن های گذشته بوده و همه مناطق این جزیره زیبا از روستاها گرفته تا شهرها، پتانسل جذب گردشگر دارد.

وی همچنین ظرفیت های گردشگری شهر طبل با محوریت بومگردی هایی که اشاعه دهنده و انتقال دهنده فرهنگ و رسوم محلی جزیره به گردشگران هستند را منحصربفرد خواند و گفت: غرب جزیره با مرکزیت شهر طبل، فرصتی بی نظیر برای توسعه گردشگری جزیره و معرفی سنت های مردمان خطه جنوب به گردشگران داخلی و خارجی است.

در این جلسه، تسریع در رویه فرآیند مجوزها، بررسی راهکارهای حل مشکلات بومگردی ها و ارائه راهکارهای حمایتی از سوی سازمان از موضوعات مورد بحث بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید