هم ‌نشینی با محیط ‌‌زیستی‌ها

نشست تعاملی مسئولین ارشد سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان و با مدیران بخش های تولیدی ذوب آهن اصفهان

نشست تعاملی مسئولین ارشد سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان و با مدیران بخش های تولیدی ذوب آهن اصفهان
کدخبر : 60702

نشست مشترک مدیران بخش‌های تولیدی ذوب‌آهن اصفهان با مسولان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان و همچنین شهرستان لنجان روز دوشنبه (۲۴ مهر) برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، بابک بیگی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب‌آهن در این نشست به  تشریح  اقدامات زیست محیطی انجام گرفته و در دست اقدام، چالش‌ها و محدودیت‌های فراروی حوزه محیط زیست شرکت پرداخت و  مشکل تامین پایدار مواد اولیه را به عنوان یکی از عوامل موثر در کنترل آلایندگی‌های زیست محیطی عنوان کرد.  

محمد علی علایی مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی این مجتمع نیز در این جلسه به انجام پروژه‌های بهبود زیست محیطی از جمله ساخت و نصب درب‌های فلکسیبل، نصب سیستم تمیز کننده درب و رام و تنظیم رژیم حرارتی و هیدرولیکی باطری‌های کک سازی اشاره و خاطر نشان کرد: این اقدامات تاثیر بسزایی در کنترل و کاهش چشم‌گیر عوامل آلاینده ناشی از تبدیل زغال به کک متالورژی  داشته است. همچنین مدیر امور فنی و برنامه‌ریزی تولید و مدیر پروژه‌های پشتیبانی تولید ذوب‌آهن از حفظ و صیانت محیط زیست به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در تدوین برنامه ها و استراتژی های شرکت علیرغم موانع و مشکلات بسیاری چون محدود بودن شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فنی زیست محیطی، فرآیند منحصر به فرد تولید فولاد در ذوب آهن اصفهان و غیره گفتند.

در ادامه، بابک صادقیان رئیس اداره  پایش و امور آزمایشگاه‌‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن تشکر از همکاری‌های ذوب آهن اصفهان در زمینه انجام پایش‌های دوره‌ای و ارائه گزارشات فنی، یادآور شد: همواره با اقدامات گسترده و محدودیت‌های ذوب آهن اصفهان از نزدیک آشنا بوده‌ایم و در جهت بهبود شرایط،  همکاری و تبادل فنی موثر با اولویت گذاری رفع مسائل زیست محیطی حاضر را  خواهیم داشت؛ همچنین بنابر  وظیفه نظارتی و پاسخ به مطالبات اجتماعی در خصوص  مسایل زیست محیطی انتظار داریم شاهد انجام اقدامات موثرتری  در این شرکت باشیم.

فاطمه محمدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان نیز با تشکر از اقدامات زیست محیطی ذوب آهن اصفهان،  تشکیل کارگروه علمی مشترک با استفاده از ظرفیت مراکز علمی و متخصصین دانشگاهی جهت شناسایی منابع انتشار مقطعی و ناشناس آلایندگی اخیر (بو های نامطبوع)  در سطح شهرستان را راهگشا دانست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: