منطقه آزاد ماکو

ساماندهی گمرک بازرگان را در طرح جامع منطقه آزاد ماکو لحاظ کرده ایم

ساماندهی گمرک بازرگان را در طرح جامع منطقه آزاد ماکو لحاظ کرده ایم
کدخبر : 61040

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تدوین طرح جامع منطقه آزاد ماکو گفت:‌ ساماندهی گمرک بازرگان و رفع مشکلات آن را در طرح جامع منطقه آزاد ماکو لحاظ کرده ایم و درصورت اجرای قانون توسط دستگاه های اجرایی و تمکین به ماده ۲۷ چگونگی اداره مناطق آزاد و ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، عملیات ساماندهی بزرگترین مرز زمینی کشور آغاز می شود.

حسین گروسی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزی کشورکه با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، نماینده مردم ماکو، شوط و پلدشت در مجلس، مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی و مسول دبیرخانه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزی کشوردر فرمانداری ماکو برگزار شد افزود: خوشبختانه با اختیاراتی که رئیس جمهور و وزرا در بسیاری از موارد به استانداری تفویض کردند می توان در این جلسه تصمیم گیری های صحیح و سریع داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته در بحث هوشمندسازی و نوبت دهی الکترونیک در این مرز افزود: درصورت همکاری همه دستگاه ها  می توان مشکلات کمبود تجهیزات، نواقص سخت افزاری و نرم افزاری و مرز بازرگان را به عنوان مرز الگو و پایلوت در هوشمندسازی و سیما و منظر مطرح کرد.

گروسی مناطق آزاد را موتور محرک اقتصاد کشور عنوان کرد و اضافه کرد:‌ این منطقه  باید در اقتصاد ملی و جی دی پی تاثیر گذارد و طبق اختیاراتی که قانون گذار برای مناطق آزاد داده می توان به این هدف رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از کاهش سود بازرگانی در گمرک و عدم واریز بخشی از عوارض خروج از کشور به حساب سازمان منطقه آزاد ماکو انتقاد کرد و بیان داشت:‌ کاهش منابع درآمدی منطقه آزاد باعث می شود در اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی و زیرساختی دچار مشکل شویم.

وی از پیگیری در سطح وزارت برای رفع مشکل درآمدی سازمان منطقه آزاد ماکو از گمرک خبرداد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: