رویکرد اداره کل بازرسی آذربایجان غربی پیشگیرانه و در راستای حمایت از تولید است

رویکرد اداره کل بازرسی آذربایجان غربی پیشگیرانه و در راستای حمایت از تولید است
کدخبر : 61268

مدیر کل بازرسی آذربایجان غربی ضمن بازدید از پروژه های عمرانی و واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در نشستی با حضور مسئولین رویکرد این سازمان را پیشگیرانه و در راستای حمایت از تولید عنوان کرد.

روح اله محبوبی روز سه نشبه در جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم ماکو،‌شوط،‌پلدشت وچالدران در مجلس و جمعی از مسئولین مرتبط تشکیل شد افزود:‌ بازرسی آذربایجان غربی مسیر سخت تر یعنی حل مشکلات در داخل دستگاه اجرایی را انتخاب کرده و به دنبال رفع مشکلات و موانع است.

وی با بیان اینکه مدیران تمام همتشان رفع مشکلات مردم باشد و دغدغه برخورد سازمان بازرسی را نداشته باشند اضافه کرد:در دوسال اخیر تمام تلاش ما این بوده که کنترل های درون سازمانی فعال تر شوند.

محبوبی با بیان اینکه در این مدت مشکل خاصلی در مجموعه دستگاه های دولتی و نهادها نداشتیم بیان داشت: خوشبختانه همدلی ووفاق خوبی بین مسئولین استانی و منطقه ای حاکم است و می توان از این ظرفیت درجهت روانسازی و رفع مشکلات بهره برد.

وی قانون تغییر کاربری غیر مجاز را از جمله مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برشمرد و از نماینده ها خواست تا با اصلاح قوانین در این خصوص نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

*** برای توسعه زیرساخت منطقه نیازمند افزایش درآمدهای سازمان هستیم

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت های منطقه نیاز به افزایش درآمدهای سازمان هستیم گفت:‌ اکتفا کردن صرف به درآمدهای سازمان منطقه آزاد به منظور توسعه زیرساخت های جاده ای،‌ آموزشی و محرومیت زدایی از منطقه کاملا کار اشتباهی است.

حسین گروسی به تدوین طرح جامع منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: باید نگاه ها به منطقه آزاد ماکو، ویژه باشد و دستگاه های دولتی در کنار سازمان منطقه آزاد  نسبت به اصلاح نواقص و مشکلات منطقه اقدام جهادی کنند.

وی تصویب قوانین و مقررات خلق الساعه را یکی از عوامل آسیب زا برای بخش تولید و صادرات کشور عنوان کرد و افزود:‌ در تلاشیم تا موانع در حوزه‌های مختلف تسهیل و روند کار در این منطقه  تسریع شود.

***سازمان بازرسی به موضوع عدم بهره برداری از پروژه سدکرم آباد ورود کند

نماینده مردم ماکو، شوط،‌پلدشت و چالدران نیز در این نشست با بیان اینکه پروزه سد کرم آباد با ۱۴۰۰ میلیارد چند سال قبل اجرا شده است گفت: متاسفانه در بهره برداری از این پروژه مشکلاتی وجود دارد که نیاز به ورود سازمان های نظارتی است.

محمد علیپور رحمتی افزود: شواهدی داریم که در اجرای این پروژه و شبکه های فرعی درست کار نشده است و دربهره برداری اشکالات اساسی وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت : اقدامات سازمان بازرسی نقطع قوت است و بدون شک باعث تسهیل در سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد خواهد شد.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: