مجری طرح گوهرسنگ در مراسم اختتامیه مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی:

هدف برگزاری مسابقات گوهرتراشی، شناسایی فعالان برای برندسازی است

هدف برگزاری مسابقات گوهرتراشی، شناسایی فعالان برای برندسازی است
کدخبر : 61307

مجری طرح گوهرسنگ گفت: هدف اصلی برگزاری مسابقات گوهرتراشی، شناسایی فعالان برای برندسازی و شناسنامه دار شدن آنها برای ورود به بازار های بین المللی است.

 سید ابومحمد هاشمی، امروز در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی تصریح کرد: علاقه مندان در مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی از ۳۱ استان ثبت نام کردند و در مرحله نهایی، بیش از ۷۰ نفر از ۲۰ استان مسابقات حضور یافتند. وی ادامه داد: در این مسابقات، داوران از استادان سطح ملی و بین المللی بودند.

مجری طرح گوهرسنگ با بیان اینکه سند ملی گوهرسنگ حدود ۲.۵ سال پیش ابلاغ شد، گفت: به دنبال آن، طرح توسعه گوهرسنگ توسط ایمیدرو اجرایی شد. وی افزود: در سند مذکور، ۶ استراتژی کلان با ۴۵ فعالیت عمده به صورت زنجیره پیوسته از اکتشافات تا حضور مصنوعات و تولیدات در بازارهای بین المللی تدوین شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه ۷ وزارتخانه درگیر سند گوهرسنگ هستند، گفت:  ۲۰ نهاد دولتی و غیر دولتی، فعالیت خود را به طور مطلوب انجام می دهند. وی افزود: ایمیدرو با سازمان آموزش فنی حرفه ای قراردادی مبنی بر آموزش گوهرتراشی منعقد کرد و تاکنون افراد متعددی به صورت کاملا حرفه‌ ای آموزش دیده اند.

ایمیدرو، الهام بخش توسعه گوهرتراشی

حسن کامرانی فرد، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در این مراسم گفت: ایمیدرو برای توسعه گوهرتراشی، الهام بخش است. وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات گوهرتراشی، شرکت کنندگان مسابقات از ۲۰ استان حضور داشتند. به طوری که حتی شرکت کننده ای با سن ۹ سال داشتیم.

کامرانی فرد  با اشاره به اینکه در سال بعد، در نظر داریم مسابقات گوهرتراشی را توسعه دهیم، اذعان کرد: موضوع گوهرتراشی، رکاب و غیره در برنامه سال آینده است.

وی افزود: همچنین بنا داریم چتر آموزش های مهارتی در استان را گسترده کنی و هدف ما این است که نگاه ها را به سمت ارتقای ارزش افزوده پیش ببریم. کامرانی فرد خاطرنشان کرد: این مسابقه در مقایسه با سایر مسابقات، اقدامی مطلوب و ارزشمند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: