فیلم

آخرین نبرد در اکران خصوصی سه‌گانه فیلم صامت | فرش قرمز عشق در جهانی به دور از جنگ، خشونت و خونریزی

آخرین نبرد در اکران خصوصی سه‌گانه فیلم صامت | فرش قرمز عشق در جهانی به دور از جنگ، خشونت و خونریزی
کدخبر : 61312

یک اکران خصوصی برای سه‌گانه فیلم صامت با نام‌های "دنیای زیبای من"، "رویای زیبای من" و "پارادوکس" با طراحی و کارگردانی الهام قره‌خانی و مهرتاش مهدوی برگزار شد. بازیگران و سفیر کشور هند نیز در این رویداد حاضر بودند. فیلم‌ها به سبک‌های امپرسیون، اکسپرسیون و سوررئال روایی ساخته شده‌اند و موسیقی کلاسیک در هر سه فیلم مشترک است. امیدواریم این فیلم‌ها بتوانند در سطح بین‌المللی موفقیت‌های بزرگی کسب کنند و هنر و فرهنگ مشترک ایران و هند را ترویج دهند.

برنامه ویژه فرش قرمز و اکران خصوصی فیلم سه  گانه فیلم صامت  در سه سبک امپرسیون، اکسپرسیون و سوررئال روایی با نام های  "دنیای زیبای من،"  "رویای زیبای من"، "پارادوکس" و به طراحی و کارگردانی الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی با تم تأثیر کرونا در جهان و اسارت عشق بشر توسط شیطان و نیروهای پلید و در آخر نبرد خیر و شر، عصر پنج شنبه   ۱۱ آبان ماه سال جاری در پردیس سینمایی مگامال با حضور بازیگران و سفیر کشور هند برگزار شد.

عکس شاخص 5

در این رویداد فرهنگی _ هنری مهمان نامداری از جمله: عادل بزدوده، شهره سلطانی، مرجانه گلچین، مرتضی شایسته، حسین فرح بخش، مجید آقاگلیان، حمید آقاگلیان، سیدامیر پروین حسینی، ایلیا کیوان، شادی احدی فر، سجاد بابایی، شایان احدی فر، بهرنگ دزفولی زاده، دکتر جمشید آیدنلو، دکتر بابک سالاریان، دکتر مجید رستمی تهرانی، دکتر معصومه میر اسماعیلی، دکتر آرش هیربد، دکتر سارا کلهری، غلامحسبن زمان آبادی؛ مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال، دکتر انیس خوش لهجه، سعیدبشری، هادی انباردار، سید حسام قریشی، ابوالفضل غلامزاده، علیرضا درویش نژاده،  آذر امیر خوانساری و  یادگاران استاد جمشید مشایخی؛ سام مشایخی، صحرا مشایخی،  لادن نعمتی حضور داشتند.

عکس شاخص 7

خانم قره خانی، طراح و کارگردان این سه گانه در حاشیه اکران خصوصی عنوان کردند: هر سه فیلم  از نظر  سبک شناسی بر اساس مدل باروک ساخته شده و زبان مشترک آنها موسیقی کلاسیک است.

قره خانی ادامه داد: آثار از نظر ساختار بهم مرتبط بوده، ولی سوژه فیلم "دنیای زیبای من" کاملا متفاوت است. هر سه فیلم سیاه و سفید بوده و لوکیشن آنها به دلیل اهمیت فورگراند یکی است. بدین طریق فیلم اول به سبک امپرسیون است یعنی هر چه چشم درلحظه می‌بیند به خاطر می‌سپارد و همان را تصور می‌کند. 

خانم قره خانی افزود: سوژه فیلم دوم که به سبک اکسپرسیون و "رویای زیبای من" نامیده می‌شود، عشق را به شکل سمبولیک به نمایش در آورده و در واقع مهمترین دغدغه آن عشق است، همان عشق به خدا، همنوع، وطن و یکدیگر.

در اپیزود سوم به سبک سوررئال روایی با عنوان پارادوکس به تجزیه و تحلیل پارادوکس سفیدی و سیاهی می‌پردازد. 

عکس شاخص 8

عکس شاخص 6

خانم قره خانی در پایان با اشاره به دنیای تلخی که برای کودکان دنیا رقم خورده اظهار تاسف کرده و با آرزوی جهانی بدور از جنگ و خشونت و خونریزی اظهار امیدواری کرد که کودکان دنیا بتوانند در آغوش گرم پدر و مادرشان سهم یکسانی از آرامش و امنیت داشته باشند. 

عکس شاخص 9

محسن سندانی مدیر عامل بنیاد خرد که یک NGO مردم نهاد در عرصه فرهنگی و اجتماعی به عنوان  سخنران این رویداد فرهنگی _هنری ضمن ابراز قدردانی و تشکر از برگزاری این رویداد گفت: هنر تصویر می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را مطرح کرده و مخاطب را به تفکر وادار کند. 

دکتر رضا سیدان؛ رئیس انجمن دوستی ایران و هند از دیگر سخنرانان این رویداد ضمن ابراز امیدواری به برگزاری این نوع رویدادها که در فضای کشورمان نام آشنا نیست گفت، امید است در آینده فیلم های بیشتری با این سبک و سیاق داشته باشیم. وی در پایان با مردم مظلوم غزه که زیر بمباران و ظلم و ستم هستند ابراز همدردی کرد. 

عکس شاخص

عکس شاخص 4

 سفیر جدید هند در کشورمان،  "رودرا گائوراو شرست" به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این رویداد با بیانی دلنشین بیان کردند که این فیلم می‌تواند در سطح بین الملل موفق باشد، چرا که با بیان احساس که فهم آن برای مخاطب دشوار نیست، مفهوم خود را می‌رساند. سفیر هند ادامه داد: این نوع سبک و کار در مدیوم سینما قابل استفاده است و اصولا اهالی سینمای هند به فیلم های ظریف و هنری ایرانی بسیار علاقمند هستند. 

رودرا گائوراو شرست اضافه کرد: این سه فیلم بایستی برای فستیوال هند اکران شود و به عنوان راه ارتباطی قوی و موثری با نسل جدید می‌تواند به کار رود. 

سفیر هند با اشاره به موضوع جهان شمول آثار که کوید ۱۹ بود، ادامه داد که تمایل دارد با همکاری انجمن دوستی ایران و هند در خصوص اعتلای فرهنگ و هنر مشترک ایران و هند همکاری متقابل داشته باشد. 

در ادامه برنامه  دکتر سیدان  برای فستیوال غذای هند و ایران در سه ماه آینده برای همکاری مشترک با گروه هنری خورشید وعده گرفت. 

عکس شاخص 3

در پایان محمد نبی؛ قائم فدراسیون فوتبال و رئیس تیم های ملی ایران ضمن ابراز قدردانی از تلاش سرکار خانم قره خانی و جناب آقای مهدوی به عنوان زحمت کشان عرصه هنر و سینما اذعان کرد: خاصیت بدون مرز بودن ورزش در خصوص صلح و دوستی مثل مدیوم سینما و فیلم میتواند در این زمینه وظیفه خود را به انجام رساند. وی با بیان مثالی از تعداد اعضای فیفا که ده درصد از اعضای سازمان ملل بیشتر است ابراز امیدواری کرد که  تمامی کشور های عضو فیفا میتوانند به نوعی در جشنواره و رویداد ها مشارکت موثری داشته باشند.

عکس شاخص 2

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: