فولادسازی کردستان

وزیر اقتصاد: تخصیص ارز برای پروژه فولادسازی کردستان پیگیری می شود


وزیر اقتصاد: تخصیص ارز برای پروژه فولادسازی کردستان پیگیری می شود
کدخبر : 61316

وزیر اقتصاد درجریان دومین دور سفر رئیس جمهور به استان کردستان روز جمعه ۱۲ آبان ماه از پروژه احداث کارخانه فولادسازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی قروه بازدید کرد.

سید احسان خاندوزی در این بازدید عنوان کرد: به عنوان نماینده دولت در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان، مسئله تخصیص ارز به پروژه فولاد سازی شهرستان قروه را پیگیری می کنم.

 

وی بر تسریع در اجرای این پروژه مهم که در اشتغال و تولید استان بسیار تاثیر گذار است، تاکید کرد و گفت: برای اینکه زمان بندی بهره برداری از این پروژه کوتاه تر شود سعی خواهد شد که ارز مورد نیاز آن هرچه زودتر تامین گردد

به گفته محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان پروژه احداث کارخانه فولادسازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی قروه در راستای ۴۸ طرح پیشران کشور است و سرمایه گذاری آن در قالب ارزی ۳۲۳  میلیون یورو و ریالی هفت هزار میلیارد تومان می باشد و قرار است در افق ۱۴۰۶ به بهره برداری برسد.

ایمیدرو با ۴۴ درصد و هلدینگ سرمایه گذاری توسعه فلزات و معادن (ومعادن) ۵۶ درصد سهامداران شرکت صنایع فولاد کردستان می باشند.

 

واحد تولیدی فولاد قروه ظرفیت تولید یک میلیون تن ورق گرم فولادی را در سال دارد و می تواند به صورت مستقیم برای ۱۵۰۰ نفرشغل ایجاد نماید.

به گزارش ایرنا، تکمیل زنجیره فولاد کردستان از پروژه‌های مهم استان در زمینه سنگ آهن است که می تواند تحول بزرگی در صنعت منطقه ایجاد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: