زمدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک

برج فرآیندی پتروشیمی برای اولین بار در ماشین‌سازی اراک ساخته شد


برج فرآیندی پتروشیمی برای اولین بار در ماشین‌سازی اراک ساخته شد
کدخبر : 61385

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: برج فرآیندی پتروشیمی برای اولین‌بار در کشور با جدیدترین تکنولوژی و به صورت ساخت صفر تا صد براساس استانداردهای بین‌المللی توسط دستان پرتوان صنعتگران شرکت ماشین‌سازی اراک ساخته شد.

«رضا سرایی» مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک  افزود: این برج که به عنوان بزرگترین برج فرآیندی پتروشیمی کشور با مواد و ابزار صد درصد ایرانی و بالاترین کیفیت ساخته شده بیش از ۱۳۲متر ارتفاع، ۹ نیم متر قطر و بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ تن وزن دارد و با عنوان برج Splitter۱۹c۰۰۳ شناخته شده که در فرآیند هیدروژن‌زدایی از گاز پروپان و تولید پروپیلن بکار گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به ابعاد عظیم‌الجثه این برج، برای کاهش هزینه‌های حمل و حذف حداقل ۲ سال زمان حمل جاده‌ای، عملیات ساخت برج در محل خود پروژه انجام می‌شود و بخش اول این برج با وزن ۶۰۰ تن پس از تکمیل عملیات ساخت در مهرماه سال جاری با موفقیت در محل پروژه نصب شد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: اجرای این برج فرآیندی با اعتماد به تولید ملی به ماشین‌سازی اراک واگذار شد که با اجرای موفقیت‌آمیز علاوه بر پاسخ به این اعتماد از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمد.

سرایی افزود: ماشین‌سازی اراک ثابت کرده است که فرآتر از کلیه شرکت‌های خارجی می‌تواند به عنوان صنعتی، صنعت‌ساز در راستای تامین نیازهای صنعتی کشور قدم بردارد و در عرصه توسعه صنعتی و زیربنایی کشور همواره پیشتاز باشد و پروژه‌های بسیاری را که طراحی و تکنولوژی ساخت آنها جدید بوده و اغلب برای اولین بار در کشور به اجرا در می آیند را با موفقیت به پایان برساند.

وی افزود:ماشین‌سازی اراک به‌ منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده‌ کردن نیازهای صنعتی کشور، سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید.

سرایی خاطرنشان ساخت :این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: