مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه بین المللی پیام:

پیام الگویی برای راه اندازی زیست بوم اقتصاد دیجیتال در مرکز داده فولاد شهر است

کدخبر : 61426

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه این منطقه، قطب اقتصاد دیجیتال است، گفت: پیام تبدیل به الگویی برای راه اندازی زیست بوم اقتصاد دیجیتال در مراکز داده کشور از جمله فولاد شهر است.

 اکبر قنبرپور در پنل تخصصی نخستین کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در قطب مراکز داده کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، افزود: قطب مرکز داده فولاد شهر به عنوان شعبه ای از پارک فناوری اطلاعات محسوب می شود که بر همین اساس، برنامه ریزی ها به این سمت که یک زیست بوم در این منطقه مانند آنچه که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تجربه شده، شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در مرکز قطب داده فولاد شهر، 30 هزار متر مربع بنا احداث و در کنار آن امکانات آموزشی و اقامتی مناسبی نیز دیده شده است، بیان داشت: از 105 هکتار مساحت این منطقه، 14 هکتار آن آماده شد ه و قابلیت فعال شدن را دارد.

همچنین در این پنل تخصصی،  میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران  و محمد رضا نوحی معاون شرکت برق منطقه ای اصفهان به عنوان دیگر اعضای پنل، جزییات حمایت های صورت گرفته از احداث قطب مرکز داده فولادشهر  را تشریح  کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: