مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو:

هدف ما در دوره‌های آتی افزایش دانش تخصصی آتش نشانان است

هدف ما در دوره‌های آتی افزایش دانش تخصصی آتش نشانان است
کدخبر : 61454

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو درباره شانزدهمین دوره مسابقات علمی عملیاتی آتش نشانان معادن و صنایع معدنی گفت: از جمله اهدافی که برای دوره‌های آتی مدنظر داریم افزایش دانش تخصصی آتش نشانان در کنار تقویت مهارت‌های اطفای حریق و امداد رسانی است.

پرهام خواجه‌پور مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات آتش نشانی تیم سنگ آهن مرکزی بافق به عنوان تیم اول و به ترتیب فروکروم سبزوار، کک سازی زرند، گل گهر و زغال‌سنگ خمرود رتبه‌های دوم تا پنجم بر اساس امتیازات کسب شده معرفی شدند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات از آتش نشانان آزمون علمی گرفته و دانش آنها در کنار مهارت عملیاتی مورد سنجش قرار گرفت و اگرچه نتایج مهارت‌های عملیاتی نسبت به علمی بسیار درخشان‌تر بود اما تلاش ما بر این است که آتش نشانان همزمان دانش تخصصی و تئوری خود را هم در این زمینه افزایش دهند.

خواجه‌پور تصریح کرد: آزمون علمی برگزار شده نسبت به دوره‌های پیشین هم به لحاظ سطح سوالات علمی و هم رعایت سطح استاندارد بسیار بالاتر بود چرا که تلاش داشتیم دانش و مهارت‌های علمی روز دنیا را در این آزمون در میان آتش نشانان بسنجیم.

وی ادامه داد: همچنین در آزمون عملی این دوره استفاده از سیستم‌های تنفسی، قیچی‌های هیدرولیک، اطفای حریق در شرایط خاص، آبگیری از مخزن روباز و استفاده از تجهیزات روز به علاوه آمادگی جسمانی آتش نشانان موضوعاتی بود که بر روی آنها تمرکز داشتیم و نتایج خوبی هم حاصل شد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد: در این دوره با توجه به تجربیات قبلی تصمیم گرفتیم تا افرادی که بالاترین امتیاز را در آمادگی جسمانی کسب می‌کنند جدای از تیم مورد تقدیر قرار دهیم که آقای تاج میری از واحد آتش نشانی مجتمع پتاس خور و بیابانک حائز کسب بالاترین امتیاز در میان تمام شرکت کنندگان شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما برای سال آینده این است که آتش نشانان علاوه بر مهارت‌های عملیاتی، دانش تخصصی خود را افزایش دهند و این موضوع را با برگزاری دوره‌های آموزشی، توزیع جزوات آموزشی و ... با جدیت دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است شانزدهمین دوره مسابقات علمی عملیاتی آتش نشانان معادن و صنایع معدنی به همت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ آبان ماه به میزبانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در شهر بافق برگزار و به ترتیب تیم‌های سنگ آهن مرکزی بافق، فروکروم سبزوار، کک سازی زرند، گل گهر و زغال‌سنگ خمرود حائز رتبه‌های اول تا پنجم از میان ۲۸ تیم شرکت کننده شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید