پتروشیمی صدف خلیج‌فارس

بازدید مسئولان‌ عسلویه از دو طرح سبز صنعتی در پتروشیمی صدف خلیج‌فارس

بازدید مسئولان‌ عسلویه از دو طرح سبز صنعتی در پتروشیمی صدف خلیج‌فارس
کدخبر : 61458

رئیس شورای تأمین و فرماندار شهرستان عسلویه و فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دو طرح محیط زیستی پتروشیمی صدف خلیج فارس بازدید کردند.

 سیدعلی هاشمی، رئیس شورای تأمین و فرماندار شهرستان عسلویه و سردار محمد حسین بارگاهی، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان بازدید از پتروشیمی صدف خلیج فارس، اظهار داشتند: ما از اجرای طرح‌های محیط زیستی پتروشیمی صدف خلیج فارس حمایت خواهیم کرد و امیدواریم که سایر بخش‌های صنعت نفت و پتروشیمی نیز در جهت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در مناطق نفت خیز، این طرح‌ها را دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار شهرستان عسلویه با مطالبه‌گری اتمام طرح فلر پاک و زمینی پتروشیمی صدف خلیج‌فارس که نخستین فلر زمینی ایران است، گفت: به مردم عزیز شهرستان عسلویه این نوید را می‌دهم که این طرح، انتشار آلاینده‌های زیست محیطی صنعتی را کاهش می‌دهد و اتفاق مثبتی برای منطقه خواهد بود.

هاشمی با اشاره به ایجاد مخزن پیش‌تصفیه پساب پتروشیمی صدف خلیج‌فارس عنوان کرد: طرح دوم محیط زیستی این مجتمع نیز حوضچه پیش‌تصفیه پساب صنعتی است که ظرفیتی معادل ۳۲۰ هزار مترمکعب دارد و از آلوده‌سازی محیط زیست جلوگیری می‌کند.

وی با تقدیر از روحیه جهادی حاکم بر پروژه تصریح کرد: این طرح بزرگترین مجتمع تولید الاستومر خاورمیانه است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری از این مجتمع سبز، ایران در تولید لاستیک ESBR نه تنها خودکفا می‌شود، بلکه می‌تواند به تمام جهان صادرات محصول و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: