سازمان بنادرودریانوردی

برنامه‌ریزی سازمان بنادر برای نوسازی و ساخت شناور‌های تجاری و خدماتی در داخل کشور

 برنامه‌ریزی سازمان بنادر برای نوسازی و ساخت شناور‌های تجاری و خدماتی در داخل کشور
کدخبر : 61484

با هدف ساخت شناور‌های تجاری و خدماتی در داخل کشور، قرارداد عاملیت وجوه اداره شده سازمان بنادر نزد بانک مسکن با حضور علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن منعقد شد.

 مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به همزمان شدن امضای این تفاهم‌نامه توسعه‌ای با ابلاغ سیاست‌های دریامحور توسط مقام معظم رهبری، تاکید کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، نوسازی ناوگان تجاری و شناور‌های خدمات دریایی و بندری با سرعت بیشتری پی‌گیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با امضای تفاهم‌نامه عاملیت بانک مسکن در پروژه ساخت کشتی‌های تجاری و  شناور‌های خدماتی بنادر، وجوه اداره شده سازمان بنادر در نزد بانک مسکن، تا سه برابر اندوخته مالی، در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

صفایی خاطرنشان کرد: با ساخت حجم عظیمی شناور‌های تجاری و خدماتی در داخل کشور، علاوه بر رونق اقتصادی، منشأ تحول در اشتغال جوانان و کسب‌وکار مردم ساحل نشین می‌شود.

مشارکت بانک مسکن در توسعه ظرفیت‌های حمل و‌نقل دریایی

مدیرعامل بانک مسکن نیز در این باره تاکید کرد: تفاهم‌نامه عاملیت این بانک در پروژه‌های ساخت شناور سازمان بنادر، یک گام اساسی در پیشبرد اهداف و مسولیت‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی است.

 حسینیبا بیان اینکه بانک مسکن به عنوان عامل وزارت و شهرسازی در  کلیه مسئولیت و ماموریت‌های ریلی، دریایی، هوایی و ... حضور خواهد داشت، اظهار داشت: تفاهم‌نامه ساخت شناور با حمایت بانک مسکن، زمینه و بستر توسعه اقتصادی در سواحل و بنادر کشور را رقم خواهد زد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: