منطقه اقتصادی کانال سوئز

قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری کانال سوئز با چین برای تولید سوخت هیدروژن سبز

 قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری کانال سوئز با چین برای تولید سوخت هیدروژن سبز
کدخبر : 61485

منطقه اقتصادی کانال سوئز قراردادی به ارزش ۱۵.۶ میلیارد دلار با کنسرسیومی از شرکت‌های چینی برای تولید سوخت سبز هیدروژن امضا کرد.

«ولید جمال الدین»، رئیس منطقه اقتصادی کانال سوئز SCZONE در این زمینه گفت: قرار است با اجرای ۱۱ پروژه برای تولید سوخت سبز ۹۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد شود.

وی افزود: به دنبال مشارکت با شرکت‌های بین‌المللی برای تولید هیدروژن سبز و سایر سوخت‌های سبز در منطقه اقصادی کانال سوئز هستیم.  

بر‌اساس این گزارش چین به عنوان سومین شریک تجاری بزرگ با مصر ۷.۵۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری دارد که ۶.۶۰ میلیارد دلار آن مربوط به واردات از چین به مصر است.  

از سوی دیگر مصر با عربستان سعودی تجارتی بالغ بر ۶.۵۵۵ میلیارد دلار دارد که ۴.۹۴ میلیارد دلار آن واردات از عربستان سعودی است.  

در ادامه این گزارش آمده است بانک مرکزی مصر به عنوان حامی منطقه اقتصادی کانال سوئز گزارش داد برای سال مالی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی بنادر وابسته به کانال سوئز را تقویت  کرده و قراردادی را برای اجرای پروژه در این بنادر به ارزش ۱.۳۴ میلیارد دلار امضا کرده است.

گزارش دیگر بانک مرکزی حاکی است سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی در کانال سوئز در سال مالی گذشته با ۱۲.۸ درصد افزایش به ۱۰ میلیارد دلار رسید.   

مجموع درآمد تجارت مصر در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی به ۱۱۱.۴۰۲ میلیارد دلار رسید که امارات، آمریکا، چین و عربستان به عنوان شرکای اصلی تجاری این کشور به شمار می‌روند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: