بریکس

تجارت داخل گروه بریکس اکنون ۳۷ درصد از کل تجارت جهان است

 تجارت داخل گروه بریکس اکنون ۳۷ درصد از کل تجارت جهان است
کدخبر : 61493

براساس گزارش بلومبرگ، پنج عضو فعلی گروه بریکس از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ تجارت خود را ۵۶ درصد افزایش داده اند و در سال گذشته حدود ۴۲۲ میلیارد دلار گردش مالی داشته‌اند.

 

 بریکس در حال حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

در ژانویه آینده آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی رسماً به عضویت گروه بریکس در خواهند آمد. تصمیم برای پذیرش اعضای جدید در نشست ماه آگوست کشورهای عضو این گروه در ژوهانسبورگ اتخاذ شد.

 به گفته تحلیلگران بلومبرگ، این گروه گسترده تا سال ۲۰۴۰ میلادی نزدیک به نیمی از تولید جهانی را تشکیل خواهد داد.  در اوایل سال جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مدعی شد که بریکس از نظر برابری قدرت خرید از کشورهای G7 پیشی گرفته است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که مجموع تولید ناخالص داخلی (GDP) توسعه یافته بریکس برحسب PPP به حدود ۶۵ تریلیون دلار آمریکا برسد. این امر سهم این گروه از تولید ناخالص داخلی جهانی را از ۳۱.۵ درصد فعلی به ۳۷ درصد خواهد رساند. در مقایسه، سهم جی ۷ در حال حاضر حدود ۲۹.۹ درصد است.

این گروه که در اصل با هدف برجسته کردن فرصت های سرمایه گذاری در میان اعضا تشکیل شده، به ایجاد یک نظم جهانی "چند قطبی" کمک خواهد کرد.

 کشورهای دیگری که برای پیوستن به این گروه ابراز علاقه کرده‌اند عبارتند از الجزایر، اندونزی، نیجریه و ترکیه.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: