عضو شورای عالی بورس مطرح کرد:

کاهش ریسک در بازار سرمایه؛ مهم‌ترین مولفه قابل درج در بودجه1403

کاهش ریسک در بازار سرمایه؛ مهم‌ترین مولفه قابل درج در بودجه1403
کدخبر : 61586

عضو شورای عالی بورس گفت: کاهش ریسک‌های متعدد از بازار سرمایه به منظور ایجاد و حفظ ثبات در تصمیم‌گیری‌ها بهترین اقدامی است که می‌بایست در بودجه 1403 لحاظ شود.

حمیدرضا دانش‌کاظمی، عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، با اشاره به اینکه کاهش ریسک‌های متعدد از بازار سرمایه به منظور ایجاد و حفظ ثبات در تصمیم‌گیری‌ها بهترین اقدامی است که می‌بایست در بودجه 1403 لحاظ شود، گفت: دولت و مجلس باید به سهامداران اطمینان دهند که درصورت خرید سهام هر روز با یک مصوبه دستخوش تغییر نخواهند شد و فرمول نرخ خوراک ثابت است.

وی تاکید کرد: نرخ بهره مالکانه معادن نکته دیگری است که می‌بایست مورد توجه دولت قرار گیرد زیرا در اعداد و ارقام اقتصادی تنها 6 تا 7 درصد مربوط به صنایع معدنی است در حالی که رشته مس در ایران مولفه مهمی است که می‌توان به واسطه آن درآمد ارزی را افزایش داد.

دانش‌کاظمی گفت: یکی از نکات مهم در بودجه و برنامه هفتم آن است که مدیریت دولتی از صنایع بورسی برداشته شود، زیرا هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین صنایع بورسی چون گروه خودرو با زیان‌های سنگینی مواجه است و همین امر آسیب‌هایی را متوجه بازار سرمایه و بانک‌ها می‌کند.

وی بیان کرد: دولت و مجلس به عنوان دو نهاد اجرایی و نظارتی با اتخاذ هر تصمیم اقتصادی و سیاسی به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر بازار سرمایه اثر گذارند و ریسک‌هایی را بر بازار تحمیل می‌کنند، بنابراین به منظور کاهش ریسک‌های موجود در بازار رئیس سازمان بورس نیز همانند رئیس بانک مرکزی باید در کنار وزیر اقتصاد در جلسات هیئت دولت حضور یابد تا درهنگام تصمیم‌گیری‌ها در حوزه صنایع و بازار سرمایه بتواند اظهارنظر مناسبی را انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: