بنادر روسیه

تحریم‌ها حریف صادرات و واردات در بنادر روسیه نشد

 تحریم‌ها حریف صادرات و واردات در بنادر روسیه نشد
کدخبر : 61588

تحریم‌های اعمال شده در ۱۰ ماه ۲۰۲۳ حریف صادرات و واردات در بنادر روسیه نشد و بنادر دریایی روسیه با ترافیک بیش از حد از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ با ۷.۸ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۴۹.۳ میلیون تُن کالا را جابه‌جا کردند.

در حالی محموله‌های صادراتی و وارداتی بنادر روسیه با افزایش مواجه شد که اکثر بنادر این کشور تحت تحریم هستند، اما هیچ مانعی در حال حاضر برای واردات و صادرات در این بنادر وجود ندارد.

بر‌اساس این گزارش جابه‌جایی محموله‌ها با کشتی‌های فله ۳۸۲ میلیون تُن، زغال سنگ ۱۷۷ میلیون تُن، غلات ۶۱ میلیون تُن صادر شده است که محصول غلات نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۱.۸ برابر رشد داشت.

در همین حال محموله‌های کانتینری جابه‌جا شده در بنادر ۴۱ میلیون تُن بود که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالا رفت.

از سوی دیگر صادرات نفتِ خام این کشور در ۱۰ ماه ۲۰۲۳ میلادی به ۲۲۸.۳ میلیون تُن، فرآورده‌های نفتی ۱۰۳ میلیون تُن، گاز مایع ۲۸ میلیون تُن، مواد مایع فله ۳۶۷ میلیون تُن بود که در بخش نفتِ خام و فرآورده‌های نفتی همچنین گاز مایع ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گزارش آمار اداره گمرکات بنادر روسیه حاکی است در ۱۰ ماه سال ۲۰۲۳ میلادی در مجموع ۵۸۵ میلیون تُن کالا صادر و ۳۲ میلیون تُن کالا وارد بنادر شده است. محموله‌های ترانزیتی با ۱۳ درصد افزایش در رقم  ۵۵ میلیون تُن تثبیت شد. حوزه قطب شمال روسیه نیز ۸۱ میلیون تُن محموله را جابه‌جا کردند.  در همین حال حجم محموله‌های صادراتی در بنادر حوزه بالتیک به ۲۰۸ میلیون تُن  و جابه‌جایی در بندر سنت پطرزبورگ با ۲۳.۵ درصد رشد به ۴۰ میلیون تُن رسید.

در دریای آزوف نیز از ژانویه تا اکتبر ۲۵۱ میلیون تُن کالا با ۱۷ درصد رشد جابه‌جا شد و حجم کالا‌های وارداتی و صادراتی در ۱۰ ماه ۲۰۲۳ میلادی در بندر آستاراخان ۱.۶ برابر و در بندر ماخاچ کالا با جابه‌جایی ۲.۹ میلیون تُن کالا  ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد.

در این مدت ۴۳ هزار تماس کشتی در بنادر انجام شد.   تعداد مسافران خروجی و ورودی در بنادر طی ۱۰ ماه تقریباً برابر بودند و ۱.۴ میلیون نفر در بنادر جابه‌جا شدند که نسبت به سال قبل چهار برابر شده است.  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: