منطقه آزاد قشم

بازخوانی روایت‌های فرهنگ عامه جزیره تمدنی قشم در جشنواره "تیتوک"

بازخوانی روایت‌های فرهنگ عامه جزیره تمدنی قشم در جشنواره "تیتوک"
کدخبر : 61706

دبیر جشنواره "تیتوک" گفت : جشنواره سراسری "تیتوک" با هدف حفظ و صیانت از میراث فرهنگی ناملموس جزیره تمدنی قشم و ثبت گنجینه هایی ارزشمند از فرهنگ غنی مردم در این خطه از کشور برگزار می شود.

 ایرج اعتمادی با اعلام این خبر اظهار داشت: رونمایی از ظرفیت‌های فرهنگی و میراث زبانی و گویشی جزیره به سایر هموطنانمان در گوشه گوشه ی کشور و حمایت از پژوهشگران و نویسندگانی که در ارتباط با فرهنگ مردم قشم قلم می زنند، از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش های قصه های عامیانه جزیره، داستان کوتاه، سفر خاطره و سفرنامه، حکمت و ضرب المثل و آداب و رسوم اجرا می شود و تمامی هموطنانمان از سراسر کشور می توانند در همه بخش های جشنواره شرکت کنند و یک بخش ویژه نوجوان نیز در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره "تیتوک" یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 آذرماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و پس از بررسی آثار توسط داوران ملی و منطقه ای، آیین اختتامیه 15 دی ماه برگزار شده و نتایج اعلام خواهد شد.

اعتمادی با بیان اینکه 6 داور ملی و منطقه ای آثار رسیده به جشنواره را داوری خواهند کرد، بیان داشت: داوران جشنواره از بهترین نخبه های جزیره قشم با تحصیلات عالی و تخصص های مرتبط دانشگاهی انتخاب شده اند و یک داور کشوری هم که از نویسندگان و پژوهشگران صاحب نام ملی هستند در هیات داوری جشنواره حضور دارند.

دبیر جشنواره "تیتوک" خاطرنشان ساخت: شرکت در این جشنواره برای همه گروه‌های سنی آزاد است، با این حال جایزه بخش ویژه جشنواره به نوجوانان اختصاص داده شده تا این عزیزان هم بتوانند در جشنواره مشارکت داشته باشند.

اعتمادی در پایان یادآور شد: در هر بخش سه اثر برگزیده انتخاب می‌شود و به نفر اول 200 میلیون ریال، نفر دوم 140 میلیون ریال و نفر سوم 100 میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

گفتنی است، سمیه دریانورد، دکترای زبان و ادبیات فارسی، سهیلا اسعدی‌زاده، عبدالله سرودی، علی آموخته‌نژاد، هر  سه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، احمد مرادی، کارشناسی ارشد ادبیات عرب داوران منطقه‌ای و استاد محمدعلی علومی نویسنده، منتقد و پژوهشگر فرهنگ مردم داور ملی این جشنواره هستند.

بنابراین گزارش، علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی titevakfestival@gmail.com  ایمیل کرده یا در نرم افزارهای بله، ایتا، واتس اپ، تلگرام و سروش به شماره 09172319763 ارسال نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: