کتابخانه ملی

تقدیر از اهداگران برتر کتابخانه ملی همزمان با هفته کتاب

تقدیر از اهداگران برتر کتابخانه ملی همزمان با هفته کتاب
کدخبر : 61742

سازمان اسناد و کتابخانه ملی همزمان با هفته کتاب، نخستین نشست از سلسله نشست های «صد کتاب ماندگار قرن» را برگزار کرد که در پایان این نشست، اهداگران برتر معرفی و تقدیر شدند

این نشست با بررسی و معرفی دو کتابِ «تاریخ پیامبر اسلام» و «نثر طوبی، دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» از جمله کتبِ موثر و مهم تالیفی یک صدسال اخیر توسط اساتید و پژوهشگران برجسته این حوزه و با حضور چهره‌های فرهیخته و فرهنگی کشور همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب، روز یکشنبه 28 آبان ماه در مرکز همایش های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران برگزار شد.

در این مراسم، کتاب «نثر طوبی، دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» توسط استاد اکبر ثبوت پژوهشگر تاریخ و تمدن اسلامی و از شاگرادان علامه شعرانی مولف کتاب، و محسن معینی پژوهشگر متون معرفی و ارائه شد. بخش دوم از این نشست که به بررسی کتاب «تاریخ پیامبر اسلام» تألیف دکتر محمد ابراهیم آیتی و با تجدید نظر و اصلاح دکتر ابوالقاسم گرجی اختصاص داشت نیز توسط رسول جعفریان و علی بهرامیان از پژوهشگرانِ تاریخ اسلام، معرفی شد.

در پایان این نشست از سید جلال کتابچی مدیر کتابفروشی اسلامیه و ناشر کتابِ «نثر طوبی، دایره‌المعارف لغات قرآن کریم»؛ و حسین عبدالملکی و از خانواده‌های مرحوم غلامعلی ساده، مرحوم جواد میرجعفری و مرحوم شیوا نیرومند به عنوان چهار اهداگر برتر تقدیر شد.

لازم به توضیح است سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملّی جمهوری اسلامی سلسله نشست های «صدکتاب ماندگار قرن» را به منظور معرفی کتاب‌هایی که در قرن ۱۴ شمسی در ایران نوشته شده‌اند؛ برگزار می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: