مدیرعامل فرابورس از راه‌اندازی بازار «نوآفرین» خبر داد؛

تسریع روند پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس ایران

تسریع روند پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس ایران
کدخبر : 61786

اصلاحیه دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل‌وانتقال اوراق در فرابورس ایران هفته گذشته ابلاغ شد که یکی از مهم‌ترین تغییرات تشکیل «بازار نوآفرین» در قالب دو تابلو مجزا و هیئت پذیرش جداگانه در فرابورس ایران است.

محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس ضمن اعلام این خبر، مهم‌ترین مفاد اصلاحیه جدید را راه‌اندازی بازار نوآفرین دانست و گفت: طبق این دستورالعمل بازار نوآفرین در دو تابلو «رشد» و «دانش‌بنیان» ایجاد شد. تابلو رشد ویژه شرکت‌های سهامی عام و تابلو دانش‌بنیان مخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور و شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال است.

شیرازی ادامه داد: با راه‌اندازی این بازار روند حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس نیز سرعت خواهد گرفت.

به گفته وی حداقل حقوق صاحبان سهام برای پذیرش در بازار نوآفرین 10 میلیارد تومان و حداکثر 500 میلیارد تومان است، همچنین ضوابط معاملات در این بازار هم کاملا شبیه بازارهای اول و دوم است.

وی با اشاره به اینکه در این دستورالعمل تبصره‌ای برای حضور شرکت‌های بزرگ‌تر که امکان حضور در بازارهای اول و دوم را ندارند نیز دیده‌شده، تصریح کرد: بازار نوآفرین مختص شرکت‌های کوچک نیست بلکه بازار شرکت‌هایی است که ریسک بالاتری دارند یا در صنعت جدیدی فعال هستند.

وی از انتخاب اعضای هیئت ‌پذیرش بازار نوآفرین و برگزاری اولین جلسه هیئت ‌پذیرش طی هفته آتی خبر داد و افزود: روند بررسی و پذیرش شرکت‌ها برای ورود به بازارهای فرابورس از هفته آینده با حضور دو هیئت ‌پذیرش تسریع خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: